يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : 27749
رییس فرهنگستان علوم اسلامی :

کفران نعمت ولایت بزرگترین ناسپاسی نسبت به خالق است

قم نيوز : قم نیوز: رییس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: نعمت ولایت اساسی ترین و مهمترین نعمت خداوند نسبت به انسان است و کفران این نعمت بزرگترین ناسپاسی انسان نسبت به خالق است.
کفران نعمت ولایت بزرگترین ناسپاسی نسبت به خالق است
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین مهدی میریاقری روز یکشنبه در مراسم سوگواری سالروز ارتحال حضرت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم افزود: انسان ها بیرون از وادی ولایت ایمن نیستند و باید برای رستگاری به ریسمان ولایت چنگ بزنیم.
 
وی ادامه داد: تنها نعمتی که خداوند نسبت به آن از ما سوال می کند نعمت ولایت است و این منافاتی ندارد با روایاتی که می گویند در قیامت از جزئی ترین مسائل از انسان سوال می شود، چرا که اگر انسان ها ولایت را درست شناخته و در مسیر آنها حرکت کند به بیراهه نمی روند.
 
میرباقری خاطرنشان کرد: همه دسته بندی هاو تقسیم های مردم و جامعه حول محور نعمت ولایت است و اگر کسی سپاس گذار این نعمت باشد در مسیر درست حرکت خواهد کرد و کسانی که در مسیر غفلت و گمراهی گرفتار شدند مسیری غیر از راه درست را انتخاب نمودند.
 
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر خداوند به ما ولی و امام نمی داد از ما در قیامت سوالی نمی کرد بنابراین همه چیز ما حول محور ولایت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی از اساتید حوزه علمیه قم نیز در این مراسم پیرامون شخصیت حضرت رسول اکرم ص و امام حسن مجتبی سخنرانی کرد.
 
در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به نوحه سرایی پرداختند و مردم نیز در عزای سالروز رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) اشک ماتم ریختند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdci3yar.t1ay52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما