جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : 30934
قم نیوز گزارش می‌دهد؛

سایه ربا بالای سر مدیریت شهری قم

قم نيوز : قم نیوز: سودی معادل 560 میلیون تومان مبلغی است که روزانه بر بدهی هزار و 200 میلیاردی شهرداری قم افزوده می شود و خواه یا ناخواه مدیریت شهری قم را دچار ربا کرده است.
سایه ربا بالای سر مدیریت شهری قم
به گزارش قم نیوز، پس از انتخاب و بر سرکار آمدن مرتضی سقائیان نژاد روزانه شاهد ارائه آماری از بدهکاریهای شهرداری قم توسط مسئولان شورای شهر و شهرداری قم هستیم.

از همان روز معارفه سقائیان نژاد وجود بدهی هزار و 200 میلیاردی در شهرداری قم موضوعی بود که بیاتی رئیس شورای شهر قم آن را اعلام کرد و تا امروز و در عموم دیدارهای شهردار قم با علما و مراجع تقلید به آن اشاره شده است.

نکته نخست که باید در این باب مورد توجه مسئولان شهرداری قرار گیرد این است که اعلام رسمی این موضوع و بدهکاری ها از رسانه های مختلف و عمومی در شهر قطعا اثرات نامطلوبی به ویژه برای خود شهرداری در پی دارد چراکه دیدگاه مردم نسبت به شهرداری تغییر می کند و این دلنگرانی از بدهی ها در مردم بیشتر می شود.

از طرفی وجود این بدهی ها مردم را از بهبود وضعیت مدیریت شهری و چهره عمرانی شهر و به سرانجام رسیدن پروژه های مهمی مانند مترو دلسرد می کند و بار روانی آن مطمئنا به خود شهرداری برمی گردد.

موضوع دیگری که از سخنان مسئولان شهرداری و شورای شهر قم در مورد این بدهی ها قابل برداشت است تاکید ویژه ای است که بر مسئله بدهی دولت به شهرداری قم و بدهی شهرداری قم به دولت وجود دارد.

سقائیان نژاد در روزهای گذشته و در دیدار با آیت الله امینی اظهار کرده است: شهرداری قم بدهی بالایی دارد که به صورت روزانه ۵۶۰ میلیون تومان به عنوان سود این بدهی به آن اضافه می‌شود.

شهردار قم با بیان اینکه دولت ۳۵۰ میلیارد تومان به شهرداری قم بدهکار است، افزود: متاسفانه با اینکه بدهی شهرداری قم سود تعلق می‌گیرد اما دولت هیچ سودی را بابت بدهی خود به ما نمی‌دهد و این مبلغ ثابت مانده است.

این سخنان در وهله اول به معنای حق و حقوقی است که شهردار جدید قم برای به دست آوردن آن در تلاش است و کار بیهوده ای نیست اما معنای این جملات در بررسی دقیق تر به خوبی نشان می دهد شهرداری قم درگیر سازوکاری ربوی شده است.

سودی معادل 560 میلیون تومان مبلغی است که روزانه بر بدهی هزار و 200 میلیاردی شهرداری قم افزوده می شود و خواه یا ناخواه مدیریت شهری قم را دچار ربا کرده است.

مسئله دیگری که در اینجا اهمیت پیدا می‌کند این است که چرا مسئولان به جای حل این مشکل و پیدا کردن راهکاری برای برون رفت از وضعیت کنونی از این گلایه دارند که چرا به بدهی دولت به شهرداری قم سودی تعلق نمی‌گیرد؟

این مسئله باید مد نظر مدیران شهر قم قرار گیرد که اولا همه تلاش خود را برای افزایش امید به زندگی و تامین امنیت روانی شهروندان داشته باشند و در وهله بعدی به دنبال راه حلی برای حل مشکل ربا در شهرداری قم باشند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdci53ap.t1aup2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

رسول
واقعا این بدهی کی میخاد بده. ایا از جیب مردم؟؟؟
حسن
قم نیوز یادت می آید وقتی عابدینی سال قبل این موضوع را مطرح کرد اما شما(قم نیوز) طرفدران سینه چاک شهردار سابق به آقای عابدینی حمله کردید و گفتید داره فرافکنی می کنه. شما خیلی افراطی هستید