يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : 30394
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

استقامت ملت ایران ۵+۱ را پای میز مذاکرات کشاند

قم نيوز : قم نیوز: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با استقامت می توان اقتدار ایران را حفظ کرد؛ همان مسئله ای که موجب شد ۱+۵ از تمامی خواسته‌های خود عدول کرده و با ادب در کنار میز مذاکره بنشیند.
استقامت ملت ایران ۵+۱ را پای میز مذاکرات کشاند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی دیشب به مناسبت گرامی داشت روز جانباز در جمع جانبازان قمی در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) گلزار شهدای این استان اظهارداشت: شما پیروان راه قمر بنی هاشم، ابوالفضل العباس (ع) در متن زندگی و حیات خود هستید.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی جانبازان را تجسم ایثار و فداکاری آن بزرگوار و دیگر شهدای عالی قدر کربلا عنوان و افزود: قمر بنی هاشم (ع) در میدان نبرد، زمانی که دست راستشان را قطع کردند، بیان کردند به خدا سوگند اگر دست راست من را قطع کردید، بدانید من در مسیر تحقق اهداف دین مبین اسلام قدم بر می‌دارم و هدف و آرمانم پیاده شدن اهداف والای پیامبر اسلام (ص) است و درتحقق آموزه‌های حیات بخش اسلام هیچ دست بر ندارم و در این راه جان خود، بازوان و قلبم را تقدیم نموده‌ام.

وی با بیان اینکه حضرت ابوالفضل (ع)، امام حسین علیه السلام را در روز عاشورا، امام صادق و حقیقی معرفی می‌کند، تصریح کرد: امام جامعه مسلمین تجسم آیات قرآن کریم و نماد طهارت و عصمت و موجب حفظ و نجات انسانهاست.

وی خطاب به جانبازان گفت: امروز در پرتوی نوری که شما برافروختید، دنیای اسلام حرکت خود را آغاز کرده است؛ اگر ایثار و جانبازی و استقامت شما رزمندگان اسلام نبود و انقلاب اسلامی بر جبهه استکبار جهانی در دفاع مقدس پیروز نمی‌شد، شرق و غرب را در برابر عزت و اقتدا ر و ایثار شما مغلوب نمی‌کرد، قطعاً حماسه بزرگ حزب الله در جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل شکل نمی‌گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: افتخار شهادت و آزادگی و استقامت بود که غزه را به نماد ایستادگی جهان عرب در برابر اسرائیل تبدیل کرد. امروز عراق از جانفشانی شهدا و جانبازان در برابر اردوگاه کفر و جریانات تکفیری که به نیابت از امریکا و مزدوران آن در منطقه وجود دارد، این گونه اقتدار و عظمت را خلق کرده است.

وی دست آورد دفاع مقدس را مرهون جانبازی و رشادت ایثارگران دانست و گفت: شما نام قمر بنی هاشم و واقعه کربلا را دوباره احیا کردید و آینده ما در گروی قدم گذاشتن در راهی است که شما رفته‌اید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: رمز پیروزی بر استکبار جهانی در دین داری و ولایت مداری و استقامت و ایستادگی نهادینه شد؛ اگر عنصر دین و ایمان در جان و روح شما جانبازان تجلی نمی‌کرد، راه نبرد را در پیش روی خود نمی‌گشودید؛ ایمان بود که ملت ایران را در برابر همه دنیا با ایستادگی به مشتی گره شده مقتدر تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه قدرت ایمان جوانان را رهسپار جبهه‌های نبرد کرد، گفت: شهادت طلبی برگ زرین دفاع مقدس را رقم زد؛ البته رهبری صالح و برآمده از اصل امامت و مبتنی بر عدالت، شجاعت و بی‌اعتنایی به دنیا دین را بارور نمود و آن را در جان و روح رزمندگان به ثمر رساند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی خاطر نشان کرد: اگر رهبری مقتدر نبود، قطعاً دفاع مقدس شکل نمی‌گرفت. رهبری مقتدر که مدیریت قوای نظامی را در دست داشت، آمد و چنین حماسه‌ای را رقم زد.

وی اصل سوم در پیروزی را استقامت معرفی کرد و گفت: امروز هم باید‌‌ همان راه دیروز را پیمود، اگر ملت ایران امروز مقتدر است، برای اینکه در زیر چتر گسترده امام، حماسه ۲۴ خرداد ۹۲ را که نشانه انسجام ملی بود به نمایش گذاشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح نمود: با استقامت می‌توان اقتدار ایران را حفظ کرد؛‌‌ همان مسئله‌ای که موجب شد ۱+۵ از تمامی خواسته‌های خود عدول کرده و با ادب در کنار میز مذاکره بنشیند. راهی که رهبری نظام تعریف کرده است، وحدت و همدلی و استقامت است که موجب اقتدار ملی و عزت ملی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی خاطرنشان کرد: قدرت ما قدرت بازدارنده است و به دشمن اجازه تعرض به آسمان و خاک و دریای خود را نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در میان مسلمانان است، گفت: امروز امت اسلام متمسک به قرآن و پیامبر در راه وحدت در حرکت هستند. این جریانات تکفیری برای شکستن وحدت اسلامی است که به ثمر ننشست و دست ناپاک آمریکا از آستین تکفیری‌ها بیرون آمده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید وحدت خود را استحکام بخشیم و راهی که شهدا و جانبازان و ایثارگران و ملت ایران در آن گام گذاشته‌اند، حرکتی در مسیر عزت ایران و اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه مسلمانان پیروز توطئه‌های دشمنان هستند، گفت: امروزه ملت یمن، بحرین، عراق و دیگر کشورهای اسلامی در برابر تلاش‌های مذبوحانه استکبار و غرب پیروز است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci5pap.t1au32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما