پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : 22384

روحیه شهادت، وجه تمایز هلال احمر و صلیب سرخ است

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: روحیه ایثار و شهادت متمایز کننده هلال احمر ایران از صلیب سرخ جهانی است.
روحیه شهادت، وجه تمایز هلال احمر و صلیب سرخ است
به گزارش قم نیوز، ˈپیرحسین کولیوندˈ روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم با بیان این مطلب اظهار داشت: این سازمان در شرایط سخت با گذشتن از خود به یاری آسیب دیدگان حوادث گوناگون می پردازن.

این مقام مسوول با اشاره به فعالیت بیش از ۲۲ میلیون نجاتگر داوطلب در هلال احمر کشور،خاطر نشان کرد: سازمان امداد و نجات یکی از سازمان های اصلی و جز مهمترین ارکان جمعیت هلال احمرمحسوب می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سازمان بیشتر در حوزه های پیشگیری، آمادگی و پاسخگویی است، خاطرنشان کرد: این سازمان در همه بلایا و حوادث طبیعی و غیر طبیعی که در کشور رخ می دهد، به ارایه خدمات به آسیب دیدگان می پردازد.

وی با اشاره به عملکرد این سازمان در ماموریت ها محوله در طرح های زمستانه و نوروزی به عنوان اهم فعالیت هایش طی سه ماهه گذشته، تصریح کرد: در جریان وقوع برف و کولاک شدید در زمستان ۹۲ این سازمان حضوری فعال داشت و با وجودی که برای نخستین بار مسوولیت اصلی بر عهده استان ها گذاشته شد،کارنامه درخشانی از فعالیت های امداد و نجات در ۲۸ استان قرار گرفته در معرض این برف و کولاک را شاهد بودیم.

وی، داوطلب محوری و روحیه فداکاری را از جمله عوامل مهم موفقیت در طرح زمستانه عنوان کرد، و افزود: برای طرح نوروزی نیز از مدت ها قبل از آغاز تعطیلات نوروز، با افزایش ۳۰ درصدی امکانات لوجستیکی و همچنین افزایش آمادگی دفاعی با ارایه آموزش به نجاتگران، زمینه برای حضور فعال در این طرح فراهم شد.

کولیوند با اشاره به شرایط خاص نوروز امسال به لحاظ افزایش ۹ برابری برف و کولاک و در نتیجه افزایش ۶ برابری سیل و آبگرفتگی جاده ها، افزود: به خاطر فرهنگ سازی صورت گرفته بویژه از جانب رسانه های مختلف ارتباط جمعی ما شاهد کاهش تلفات جاده ای در کشور بودیم.

این مقام کشوری با اشاره به قم به عنوان یکی از موفقترین استان های کشور در کار امداد و نجات، خاطرنشان کرد: این استان به لحاظ قرار داشتن در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور همواره از اهمیت زیادی برخوردار بوده است،از این رو این استان در اجرای موفقیت آمیز طرح های مختلف امداد و نجات از جمله طرح نوروزی نیز نقش بسزایی را ایفا کرده است.

کارگاه آموزشی تخصصی ویژه مسوولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان ها، سوم اردیبهشت در قم آغاز شد و امروز پایان می یابد.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci5par.t1arv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما