چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 48674
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم:

اقتدار هر کشور در گرو به مشروعیت شناختن آن توسط مردم است

قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: اقتدار هر کشور غیر از داشتن نیروهای نظامی در گرو تأیید مشروعیت آن توسط مردم است و هرچه اعتماد مردم به یک حکومت بالاتر باشد آن حکومت قوی‌تر است.
اقتدار هر کشور در گرو به مشروعیت شناختن آن توسط مردم است
اقتدار هر کشور در گرو به مشروعیت شناختن آن توسط مردم است
به گزارش قم نيوز، عطاء الدین قاسمی ظهر امروز در بزرگداشت سی و پنجمین سالروز آزادسازی خرمشهر، ضمن تبریک فرا رسیدن سوم خرداد اظهار کرد: در تاریخ هر ملتی برخی زمان‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند که در ایران ماه خرداد دارای ارزش و جایگاه ویژه‌ای است که سرنوشت کشور ما با این ماه به صورت عمیق پیوند خورده است.

وی بابیان اینکه خاطرات تلخ و شیرین مردم از خردادماه بااقتدار و حاکمیت گره خورده است، تصریح کرد: 15 خرداد یادآور قیام خونین مردمانی است که از استبداد به تنگ آمده بودند و نخستین جرقه‌های انقلاب در آن زمان زده شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به برگزاری انتخابات آزاد در کشورمان، گفت: حضور حماسی و پرشور مردم در انتخابات موجب تقویت نظام اسلامی می‌شود.

قاسمی با اشاره به تأثیر حضور مردم در صحنه، بیان کرد: آزادسازی خرمشهر از جمله آثار حضور مردم در صحنه پس از پیروزی انقلاب است، به همین دلیل امام خمینی (ره) فتح خرمشهر را فتح ارزش‌های اسلامی عنوان می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت عملیات فتح المبین، تصریح کرد: در این عملیات 2 هزار و 200 کیلومتر از خاک کشورمان که به اشغال رژیم بعث در آمده بود آزاد و موجب تقویت روحیه رزمندگان و مردم کشورمان شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم ادامه داد: دشمن پس از جنگ با ایران فهمید کشور ما با سایر کشورهای دنیا متفاوت است و یک وجب از خاک خود را دست بیگانه نمی‌دهد.

وی، لبیک جوانان ایرانی به فرمان امام خمینی (ره) را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خرمشهر پس از مقاومت حصر شکست‌ناپذیر دشمن را شکست و صدام زمانی که متوجه نزدیک شدن ایران به خاک عراق شد از کشورهای همسایه یاری طلبید.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم قطعنامه 598 را مورد توجه قرار داد و گفت: این قطعنامه محکم‌ترین قطعنامه مقابل متجاوزان بود که نه تنها متجاوزان به خاک ایران را معرفی می‌کرد بلکه غرامت جنگ را نیز طلب می‌کرد.

قاسمی تأکید کرد: امروز باید با حفظ ارزش‌های دفاع مقدس از این فرهنگ سترگ پاسداری کنیم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تنها به نامگذاری کوچه و خیابان ختم نمی‌شود بلکه باید ارزش‌های دفاع مقدس ترویج شود.

وی اقتدار هر کشوری را غیر از داشتن نیروهای نظامی در گرو تأیید مشروعیت آن توسط مردم ذکر کرد و گفت: هرچه اعتماد مردم به یک حکومت بالاتر باشد آن حکومت قوی‌تر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم عنوان کرد: شوروی یکی از کشورهای ابرقدرت جهان بود که به دلیل حکومت دیکتاتوری و رسمی نشناختن حق مردم متلاشی شد.

قاسمی با اشاره به برگزاری انتخابات آزاد در ایران، گفت: نظام در دست ما امانت و کشور ایران به‌صورت مشاع برای همه است و جایگاه سیاسی و فرهنگی آن با اتحاد و انسجام یکپارچه مردم حفظ می‌شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci5qa5.t1avy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما