يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : 36244
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد:

احداث نخستین مرکز تولید گل‌های زینتی در قم

قم نيوز : قم نگار: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: نخستین مرکز تولید گل‌های زینتی در قم احداث می‌شود.
احداث نخستین مرکز تولید گل‌های زینتی در قم
به گزارش قم نگار، پیام جوادیان با اشاره به اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز در تلاش است تا در راستای گسترش فضای سبز اقدامات مطلوبی انجام دهد گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته تا به توسعه فضای سبز بپردازیم تا بتوانیم به سرانه مطلوبی رسیده و با این اقدام موجب تلطیف هوا را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه رسیدگی به فضا‌های تفرجگاهی و تفریحی از دیگر اهداف این سازمان است، بیان کرد: در راستای ایمن سازی پارک‌ها و بوستان‌ها اقدامات مناسبی انجام شده است و سعی داریم مکانی امن را برای استفاده شهروندان تجهیز کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به برنامه‌های این سازمان برای ارائه خدمات هرچه بهتر اشاره کرد و گفت: بهسازی و ساماندهی فضاهای سبز شهری و تبدیل پارک جنگلی به پارک‌های شهری از جمله برنامه‌های این سازمان است.

جوادیان در ادامه تصریح کرد: تکمیل شبکه آبرسانی و توزیع آب فضای سبز، احداث نخستین مرکز تولید گل‌های زینتی، خرید ۴۰ ست بازی کودکان، ایمن سازی روشنایی پار‌ک‌ها و ساماندهی سطوح سخت از دیگر اقدامات در دست انجام است.

راه اندازی پارکینگ بلوار زائر با ظرفیت پارک ۸۰۰ خودرو به صورت رایگان
شهردار منطقه هفت قم گفت: به منظور رفاه حال همشهریان و زائرین شهر کریمه اهل بیت (س)، پارکینگ بلوار زائر در بستر روخانه آماده و این پارکینگ ظرفیت پارک ۸۰۰ خودرو را دارد.

علیرضا اقبالیان با اشاره به اجرای فاز پنج بلوار عماریاسر گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم شهری قم است که سه منطقه یک، چهار و هفت را درگیر خود کرده و با راه اندازی آن مسیر دسترسی مردم به عنوان یک مسیر مناسب و مطمئن شهری فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: این پروژه هزار و ۵۰۰ متر طول مسیر دارد که ۹۸۵ پلاک در مسیر این منطقه بوده که از این تعداد ۲۲۲ پلاک تملک شده است.

شهردار منطقه هفت قم به احیای مجدد سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر اشاره کرد و گفت: با احیای مجدد این سازمان قسمت به قسمت املاک پروژه خریداری خواهد شد و از کل املاک موجود ۴۳۰ پلاک در منطقه هفت قرار دارد.

اقبالیان در خصوص مشکل پارکینگ در هسته مرکزی شهر گفت: در این خصوص پارکینگ زائر راه اندازی شده که اغلب روزهای سال ظرفیت آن تکمیل نمی‌شود، علاوه بر آن پروژه شهید کاظمی نیز در دستور کار قرار دارد که در خیابان صفائیه در حال احداث است.

وی گفت: علاوه بر این پروژه، به منظور رفاه حال همشهریان، پارکینگ بلوار زائر در بستر روخانه را نیز آماده کرده که ظرفیت پارک ۸۰۰ خودرو را دارد و این پارکینگ به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است.

شهردار منطقه هفت قم گفت: یکی از مشکلات مردم در آن منطقه موضوع روشنایی در شب بود، که پروژکتورهایی را نیز تعبیه کردیم تا مردم بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

اقبالیان گفت: علاوه بر آن در مصلی قدس نیز فضایی را ایجاد و پارکینگ احداث نموده‌ایم که مورد استقبال مردم قرار گرفته و با راه اندازی این پارکنیگ‌ها نباید دچار مشکل پارک خودرو در هسته مرکزی شهر و به ویژه اطراف حرم مطهر و خیابان صفائیه باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات این است که متأسفانه برخی از همشهریان عادت کرده‌اند که باید خودرو خود را حتما داخل کوچه پارک کرده که این امر مشکلاتی را برای همسایگان و مالک خودرو ایجاد می‌کند در حالی که مردم می‌توانند به راحتی از این پارکینگ‌ها استفاده کنند.

چهار محور ورودی شهر قم ساماندهی می‌شود
سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم از ساماندهی محورهای ورودی شهر قم خبر داد.

غلامرضا جانقربان اهمیت زیباسازی منظر و سیمای شهری را مورد تأکید قرار داد و گفت: شهرداری قم برنامه‌های متعددی برای تحقق این امر در شهر در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که تاکنون در راستای زیباسازی سیما و منظر شهری صورت گرفته است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری قم و حضور سالیانه تعداد زیادی از زوار و مسافران زیباسازی شهری و تقویت جلوه شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم ادامه داد: منظر زیبای شهری با استفاده از المان‌ها و قابلیت‌های متنوع جزو برنامه‌هایی است که در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی لزوم بهسازی و ساماندهی ورودی‌های شهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: چهار ورودی تهران، اراک، جعفریه و کاشان در دستور کار ساماندهی و زیباسازی شهرداری قرار دارد.

جانقربان تصریح کرد: با بهره‌گیری از توان چهار مشاور در حال طراحی طرح‌های ساماندهی و بهسازی این محور‌ها هستیم تا بتوانیم نقشی در تغییر منظر ورودی‌های شهر ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه ورودی محور جعفریه در اولویت کار شهرداری قرار گرفته است، افزود: بهسازی این محور پارک صدری تا کمربندی امام علی(ع) در برنامه اجرایی قرارگرفته است.

سرپرست امور معماری شهرسازی شهرداری قم بابیان اینکه در این طرح احیا و بهسازی محور و بافت پیرامونی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از این پروژه محورهای تهران، اراک و کاشان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci5rap.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما