يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 25084

جمع‌آوری نذورات برای کمک به مردم مظلوم فلسطین

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از جمع‌آوری نذورات مردمی برای کمک به مردم مظلوم فلسطین در روز قدس خبر داد.
جمع‌آوری نذورات برای کمک به مردم مظلوم فلسطین
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی با اشاره به اهمیت توجه به فقرا و نیازمندان گفت: بحث فقر همیشگی است، نمی‌توانیم در مقطعی خاص کمک‌هایی قابل توجه را جمع‌آوری کرده و ماه‌ها و سال‌های بعد اقدامی نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌ها و کمک‌های مردمی در طول ایام سال بهره‌برداری شود تا خیران بتوانند کمک‌های خود را به نیازمندان اعطا کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه جمع‌آوری نذورات مردمی در زمینه کمک به مردم مظلوم فلسطین یکی از برنامه‌هایی است که پیگیری می‌شود، اضافه کرد: امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند که کمک‌های آن روز صرفاً برای کمک به مردم مظلوم فلسطین جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه در پایان ماه رمضان جمع‌آوری زکات فطریه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: زکات فطره به عنوان یکی از واجبات است که مومنان باید آن را پرداخت کنند و اولویت اختصاص این زکات براساس فتوای مراجع تقلید با فقرا و ایتام به ویژه فقرا و ایتام فامیل، ‌وابستگان، ‌همسایگان و اهل محل است.

جلالی خاطرنشان کرد: پاکت‌های مخصوصی برای جمع‌آوری زکات فطره آماده شده است که پس از جمع‌آوری در میان نیازمندان توزیع می‌شود البته باید در نظر داشت که کفاره و زکات فطره مصرف خاصی دارد که باید به صورت جداگانه قرار داده شود تا در جای خود مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآور شد: مبلغ جمع‌آوری زکات فطره در سال گذشته دو میلیارد ریال بوده که در روز عید فطر با همکاری مردم جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci5uar.t1awv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما