يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 48854
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر جامعه الزهرا (س) مطرح کرد

زدودن قساوت قلب بزرگترین نعمت ماه مبارک رمضان

قم نيوز : قم نيوز: مدیر جامعه الزهرا (س) گفت: بر اساس روایت امام سجاد (ع) ماه رمضان موجب رقیق شدن دل و زدودن قساوت از قلب می‌شود که بزرگترین نعمت‌ها به شمار می‌رود.
مدیر جامعه الزهرا (س) گفت: بر اساس روایت امام سجاد (ع) ماه رمضان موجب رقیق شدن دل و زدودن قساوت از قلب می‌شود که بزرگترین نعمت‌ها به شمار می‌رود.
مدیر جامعه الزهرا (س) گفت: بر اساس روایت امام سجاد (ع) ماه رمضان موجب رقیق شدن دل و زدودن قساوت از قلب می‌شود که بزرگترین نعمت‌ها به شمار می‌رود.
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود مدنی ظهر امروز در نخستین جلسه از سلسله جلسات منشور فاطمی بر مبنای سیره حضرت زهرا (س) که در جامعه الزهرا (س) برگزار شد، اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که یک سال دیگر به ما توفیق دارد در ماه سراسر برکت و رحمت او وارد شدیم.

وی با بیان اینکه بدون تعارف‌های معمول فهم عظمت رحمت خدا در این ماه برای ما چندان میسر نیست، تصریح کرد: دست ما از شاخه‌های بلند معرفت کوتاه است و این عبارت از سید الساجدین نقل شده که «اگر بنده می‌دانست در ماه رمضان چه چیزی نصیبش می‌شود دوست داشت تمام سال رمضان باشد».

مدیر جامعه الزهرا (س) با اشاره به درک و معرفت حضرت سید الساجدین (ع) از ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه با ماه مبارک رمضان سخن می‌گوید. ماه مبارک رمضان، زمانی مانند سایر فصول سال نیست بلکه رمضان موجودی است که در قیامت حضور دارد و حق شفاعت پیدا می‌کند.

مدنی ادامه داد: ما متوجه ماهیت موجودی ماه مبارک رمضان نمی‌شویم اما وقتی به کلام سید الساجدین دقت می‌کنیم می‌بینیم که ایشان به ماه رمضان سلام می‌کنند و این در حالی است که ما به جماد سلام نمی‌کنیم و باید به موجودی زنده سلام کرد که بتواند پاسخ بدهد.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) به عید اولیاء خدا سلام می‌کند، عنوان کرد: عید اولیاء خدا تنها عید فطر نیست بلکه تمام ماه مبارک رمضان عید است.

مدنی اضافه کرد: امام سجاد (ع) با ماه رمضان به گونه‌ای صحبت می‌کند که گویا عاشقی با معشوقه‌اش سخن می‌گوید و ناز می‌خرد، گویا این عروس معنوی برای ایشان به جلوه در آمده و برای او عشوه می‌کند.

وی افزود: امام سجاد (ع) در سلام به ماه مبارک رمضان می‌فرماید سلام به تو ای ماهی که دل‌ها با وجود تو رقیق می‌شود، قساوت‌ها با وجود تو از بین می‌رود و اشک‌ها آماده ریختن است.

مدیر جامعه الزهرا (س) بالاترین عذاب خدا را قساوت قلب دانست و عنوان کرد: در روایتی آمده اگر عالمی فاسد و اسیر دنیا شد خداوند حلاوت عبادت و ذکر را از او می‌گیرد.

مدنی بابیان اینکه در ماه مبارک رمضان دل‌ها آماده شکستن است و خداوند بندگان را با خود همراه می‌کند، تصریح کرد: این تحولات معنوی انسانی در طول ماه مبارک رمضان ادامه دارد تا جایی که می بینیم شب قدر همه زیر سایه قرآن آمده و العفو می‌گویند.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) خطاب به ماه مبارک رمضان می‌فرماید «سلام بر تو که ما را در مقابله با دشمن یاری می‌کنی» ادامه داد: با اوصافی که امام سجاد (ع) در ارتباط با ماه رمضان دارد باید درک کنیم عید واقعی چه زمانی است.

مدیر جامعه الزهرا (س) با بیان اینکه انسان درد بی درمان‌هایی مانند خطای مدیونی در کودکی، شنیدن غیبت و تمسخر دیگران بسیار دارد، تصریح کرد: برای دوای این دردهای بی‌درمان خداوند ماه مبارک رمضان را برای ما قرار داده تا خود را از این دردها بزداییم.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdci5va5.t1avw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما