چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 22564

رسانه ملی باید فرهنگ عفاف و حجاب را ترویج دهد

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: رسانه ملی باید با تولیدات فاخر، ارزشمند و البته تاثیر گذار در راستای نشر و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اهتمام ورزد.
رسانه ملی باید فرهنگ عفاف و حجاب را ترویج دهد
به گزارش قم نیوز و به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید بهمنی با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: امروز رسالت ها مدیران و برنامه سازان صدا و سیما در ترویج فرهنگ اسلامی به ویژه عفاف و حجاب بسیار سنگین است، چرا که رسانه ملی با داشتن مخاطبین میلیونی، بهترین بستر برای انجام کار فرهنگی تاثیرگذار است.

وی افزود: با توجه به حجم و دامنه گسترده تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش آنان برای خدشه وارد کردن به اصل عفاف و حجاب، باید برای مقابله با هجمه ها، از تمام ظرفیت های هنری، ادبی و رسانه ای استفاده کرد تا نسل جوان هر چه بیشتر با ضرورت و بایسته های فرهنگ اسلامی و عفاف و حجاب آشنا شود.

مدیر گروه علوم قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن همچنین با تاکید بر لزوم اهتمام جدی مسئولان در مقابله با بدحجابی، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این که همه ما باید حدود الهی به ویژه در زمینه عفاف و حجاب را رعایت کنیم، در این بین مسئولان و کارمندان دولت که بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، باید پیشتاز باشند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در خاتمه با اشاره به این که نیازمند فرهنگ سازی دقیق و منسجم در رابطه با حجاب و عفاف هستیم، گفت: گرچه برای اصلاح فرهنگ عفاف و حجاب، الزاماً باید شناخت افراد تغییر کند، اما حجاب لزوما ناشی از شناخت نیست، بلکه علاوه بر شناخت، به کار فرهنگی و نیز تحقق بستر الزامات قانونی نیاز دارد.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdci5war.t1arq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما