پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : 30754
در دیدار با شهردار جدید قم مطرح شد

آیت الله مکارم شیرازی: دولت هزینه‌های ۲۰ میلیون زائر سالانه قم را تقبل کند

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: دولت باید برای زوار هزینه‌ای به قم بپردازد و هزینه‌ها را تأمین کند و هر چه این هزینه بیشتر باشد، بازدهی بیشتری نیز دارد.
آیت الله مکارم شیرازی: دولت هزینه‌های ۲۰ میلیون زائر سالانه قم را تقبل کند
به گزارش قم نیوز، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با شهردار جدید قم اظهار داشت: از این که گره مسئله انتخاب شهردار قم گشوده شد، خوشحال شدم زیرا این موضوع دیگر به یک معضل تبدیل شده بود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: در سفرهایم به اصفهان، پس از مشاهده عمران و آبادانی این شهر زیبا اعم از امکانات زیربنایی و شهری غبطه می‌خوردم و مشخص بود که این شهر، از نعمت شهرداری خوب برخوردار است.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: سند موفق فعالیت‌های شهردار اصفهان، تجربه و عمل ایشان است و آینده خوبی برای قم با وجود آقای سقائیان نژاد در راه است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: قم یک شهر عادی نیست و به تعبیر عده ای یک شهر بین المللی است و یکی از مراکز مهم شیعیان است که به واسطه وجود حرم کریمه اهل بیت(س)، مسجد جمکران و حوزه‌های علمیه، از یک سو و سابقه سیاسی و قرار داشتن به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی، جایگاه مهمی دارد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ساخت و سازهایی که در شهر قم صورت می‌گیرد، اظهار داشت: ساخت و ساز در قم با دیگر شهرها باید تفاوت داشته باشد و متناسب با معماری اسلامی باشد و از سوی دیگر حوزه‌های علمیه از دولت طلبکار هستند زیرا به سبب تربیت امامان جمعه، قضات و ائمه جماعات، خدمات زیادی به نظام جمهوری اسلامی صورت داده‌اند.

استاد عالی حوزه علمیه قم به ورود سالانه ۲۰ میلیون زائر به قم اشاره کرد و گفت: دولت باید برای زوار هزینه ای به قم بپردازد و هزینه‌ها را تأمین کند و هر چه این هزینه بیشتر باشد، بازدهی بیشتری نیز دارد.

وی افزود: خدمت به قم موجب آبروی انسان است و سبب ذخیره آخرت می‌شود. البته فعالیت‌های شهرداری نباید فقط در عمران و آبادانی خلاصه شود بلکه باید نیمی از فعالیت‌های شهردای به امور فرهنگی اختصاص یابد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci5yap.t1auw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما