چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : 52714
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو خبرگان رهبری:

شاخصه های ازدواج برپایه آموزه های دینی را به جوانان معرفی کنیم

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام و المسلمین اسلامی گفت: ما باید بکوشیم که شاخصه های ازدواج برپایه آموزه های دینی را به نسل جوان بگوییم.
شاخصه های ازدواج برپایه آموزه های دینی را به جوانان معرفی کنیم
شاخصه های ازدواج برپایه آموزه های دینی را به جوانان معرفی کنیم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی ضمن تبریک فراسیدن اول ماه ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) که به همین مناسبت روز ازدواج نامیده شده است، اظهار داشت: ما باید در زمینه ترویج و نهادینه سازی ازدواج آسان و به موقع با تاسی به سیره اهل بیت(ع) ، کارهای فرهنگی و آموزشی و رسانه ای مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه در روزگار کنونی نسبت به گذشته ، معیارهای افراد برای ازدواج فرق کرده به این معنا که مادیات بیش از حد مهم و اولویت شده که این مساله باعث شده جوان ها در سن مناسب و به شکل ساده ازدواج نکنند و لذا سن ازدواج بالا رفته است.

این استاد حوزه بیان داشت: البته برای بعضی ها هم قیافه و ظاهر بسیار مهم است و حال آن که علاوه بر این ها باید ایمان، صداقت، درستکاری، وفاداری و به طور کلی سبک زندگی درست نیز ملاک و معیار باشد تا یک ازدواج صحیح شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: آنچه به نظر بنده بسیار مهم است این که ما باید نگرش ها و باورها و بینش ها را اصلاح کنیم و راهش هم این است که بر اساس مقتضیات زمانه ، سیره و کلام نورانی اهل بیت(ع) را برای جوانان خود بیان کنیم و به آن ها بگوییم که تنها راه درست زندگی کردن و سعادت و عاقبت به خیری عمل به فرمایشات ائمه اطهار(ع) است.

 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci5yaw.t1arz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما