چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : 31933
منبع : روابط عمومی مسجد مقدس جمکران
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد

حضور ۶۵۰ پزشک جهان اسلام در مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : قم نگار: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: ۶۵۰ تن از پزشکان امامیه از سراسر جهان با حضور در مسجد مقدس جمکران ضمن بازدید از این مکان مقدس با تاریخچه، اعمال و نماز‌های آن آشنا شدند.
حضور ۶۵۰ پزشک جهان اسلام در مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی در جمع ۶۵۰ تن از پزشکان امامیه از سراسر جهان، با اشاره به اینکه دستور تاسیس مسجد مقدس جمکران به حسن مثله جمکرانی قریب به ۱۱ قرن پیش توسط امام عصر (عج) صادر شده است اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران مکانی برای عبودیت و بندگی خداوند است و در واقع مکانی است برای معرفت‌افزایی و تعمیق باورهای اعتقادی در عصر غیبت که تکرار آیه شریفه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» در نماز وارده در این مکان خود نشان از جایگاه عبودی این مکان مقدس دارد.

وی ادامه داد: قرن‌هاست که این مکان کانون و محل توجه ویژه مراجع، علما و بزرگان دین و علاقمندان به معارف اهل بیت (ع) است، حضور معمار کبیر انقلاب اسلامی و عنایت ایشان و در ادامه مقام معظم رهبری نشان از جایگاه رفیع این مکان مقدس دارد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: اگر چه قریب به ۱۱ قرن مسجد مقدس جمکران مورد توجه است اما با پیروزی انقلاب اسلامی این مکان بیش از پیش کانون توجه عموم شیفتگان و علاقمندان از سراسر جهان قرار گرفت.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه توصیه امام عصر (عج) به رغبت مردم به این مکان مقدس و برابری نماز در آن با نماز در مسجدالحرام نشان از جایگاه رفیع این مسجد دارد، ابراز کرد: جمکران مکانی است که نه تنها پناهگاه و محل رجوع علما، بزرگان و عموم علاقمندان به اهل بیت (ع) است بلکه پناهگاهی برای مردم است و حضرت فرمودند «قل للناس لیرغبوا الی هذا الموضع و یعزروه».

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تمام تلاش و همت خادمان این مکان مقدس ایجاد تسهیلات لازم به دلیل معرفت‌افزایی و ایجاد فضای عبادی برای عموم مخاطبان است اظهار کرد: در این راستا ضمن توجه به زیرساخت‌های عمرانی، خدماتی و رفاهی لازم، تلاش شده است تا با استفاده از تجارب و ایده‌ها در غالب‌های مختلف نسبت به ارائه خدمات فرهنگی متناسب با اقتضائات مخاطبان گام برداریم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: برگزاری مراسم‌های مذهبی و دینی، کارگاه‌های آموزشی، حلقه‌های معرفت، خدمات آموزشی، حضوری و غیرحضوری، حوزه کودک و نوجوان، نشر و انتشار کتب و جزوات فرهنگی و آموزشی، پاسخگویی به سئوالات دینی و شرعی خدمات کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که برای ارتقاء سطح معرفتی نمازگزاران این مکان مقدس در طول سال اجرا می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه توجه به سلامت روح و جسم در کنار هم و ارائه خدمات در حوزه سلامت در دارالشفای مسجد مقدس جمکران با حضور پزشکان و کادر مجرب نیز از جمله اولویت‌‌های خدمت‌رسانی در این مکان است بیان کرد: نکته قابل توجه در این مکان مقدس این است که تمام فعالیت‌ها به صورت مردمی است و مردم خود اداره کننده و تامین کننده نیازهای مسجد هستند.

وی از آمادگی مسجد مقدس جمکران برای بهره‌مندی از ظرفیت اعضای انجمن پزشکان امامیه در امر مبارک خدمت‌رسانی به عموم مشتاقان نمازگزار در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سلامت و عمران خبر داد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcip3ap.t1azp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما