دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 38413
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم:

برنامه 22 ماهه تکمیل ایستگاه متروی مطهری/ هزینه 15 تا 20 میلیاردی احداث هر ایستگاه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه هر ایستگاه برای ساخت نیاز به 30 تا 40 میلیارد تومان بودجه دارد گفت: با شرایط کنونی و قراردادهایی که داریم برای هر ایستگاه 15 تا 20 میلیارد هزینه می شود.
برنامه 22 ماهه تکمیل ایستگاه متروی مطهری/ هزینه 15 تا 20 میلیاردی احداث هر ایستگاه
به گزارش قم نیوز، ابراهیم نیلیه شامگاه یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه برنامه ای 22 ماهه بهمن ماه سال گذشته قرار گاه را ملزم کردیم برنامه ای 22 ماهه تنظیم کند اظهارداشت: این اقدام برای احداث فاز نخست انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در فاز یک پروژه یکی از مشکلات تملک ایستگاه ها بود که سخت ترین آن مربوط به میدان مطهری بود افزود: خوشبختانه در میدان مطهری با تغییراتی که انجام شد قطع تمام درختان میدان منتفی شد و تملک اراضی از میدان حذف شد که نزدیک 10 تا 15 میلیارد صرفه جویی برای شهرداری به همراه داشت.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه برنامه ایستگاه مطهری را بر اساس چسم انداز 120 سال آینده قم تنظیم کرده ایم، خاطر نشان کرد: نقشه ها نهایی شده و امروز جلسه ای با پیمانکار داشتیم که مقرر شد نقشه های فاز دوم را سریع تر نهایی کنند تا ان شالله عبور و مرور میدان مطهری ممکن شود.

نیلیه با اشاره به تدوین یک برنامه زمان‌بندی برای ساخت ایستگاه مطهری گفت: این برنامه ۱۲ روز پیش تدوین شد که جریمه تأخیر روزانه دارد و برای اینکه بدقول نشویم مدت اتمام کار را هشت ماهه اعلام می کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای بازگشت عبور مرور مردم در میدان مطهری به حالت اول برنامه ای داریم که به شدت در حال کار هستیم افزود: در سایر ایستگاه ها جلساتی را در شهرداری برگزار کردیم اما برای هر ایستگاه مجبوریم از فاصله 300 متری ایستگاه رمپ ایجاد کنیم تا ماشین آلات بتوانند در آن مکان تردد کنند و بتوانیم کار را به پیش ببریم.

نیلیه با اشاره به اینکه تا اول خرداد نقشه های فاز یک نهایی شده و برای بحث کمیسیون ماده 5 ارسال و  مجوز های لازم برای شروع به کار احداث ایستگاه ها را دریافت می کنیم افزود: شرکت های زیادی از کشورهای دیگر پیشنهاد داده اند تا پروژه را تکمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه هر ایستگاه برای ساخت نیاز به 30 تا 40 میلیارد تومان بودجه دارد گفت: با شرایط کنونی و قراردادهایی که داریم برای هر ایستگاه 15 تا 20 میلیارد هزینه می شود.

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم با بیان اینکه اکنون تی بی ام بیمارستان نکویی را رد کرده تصریح کرد: راه اندازی مترو نیازمند این است که کار تی بی ام تمام شده و نوار نقاله بالای تونل جمع شود تا بتوان ادامه کار را انجام داد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcip5ap.t1avz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما