شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : 26443

سالن تخصصی تیراندازی با کمان در قم راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان قم با بیان این که گران بودن رشته تیراندازی با کمان مانعی در فعالیت تخصصی و حرفه‌ای ورزشکاران اتیراندازی با کمان است گفت: سالن تخصصی تیراندازی با کمان در قم راه اندازی می‌شود.
سالن تخصصی تیراندازی با کمان در قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز، احمد فتحی درباره وضعیت فعلی رشته تیراندازی با کمان در قم اظهار کرد: خوشبختانه این رشته در قم رشد بسیار خوبی داشته است و سال گذشته نیز با برنامه‌های مشترکی که با سازمان فرهنگی ورزش شهرداری قم داشتیم تلاش کردیم این رشته را بیشتر به مردم بشناسانیم.

وی افزود: رشته تیر و کمان همواره از مشکل فضای تمرینی رنج می‌برده اما خوشبختانه با هماهنگی فدارسیون تیراندازی با کمان و اداره کل ورزش و جوانان استان قم قرار است سالن تخصصی تیراندازی با کمان در قم افتتاح شود.

دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان قم بیان کرد: در حال حاضر بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته تیراندازی با کمان در قم وجود دارند که بین ۲۰ تا ۲۵ نفر از این تعداد به شکل پیشرفته، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند و ترکیب تیم‌های اعزامی قم به مسابقات کشوری را تشکیل می‌دهند.

فتحی ابراز کرد: هیئت تیراندازی با کمان قم سال گذشته نیز در چند مورد اقدام به برگزاری کارگاه‌های استعدادیابی در اماکن عمومی قم کرده بود و برگزاری این طرح در بوستان جوان قم، نخستین برنامه این هیئت در سال ۹۳ با هدف آشنایی عمومی مردم با رشته تیر و کمان و استعدادیابی بود.

وی تصریح کرد: گران بودن رشته تیراندازی با کمان را مانعی در فعالیت تخصصی و حرفه‌ای ورزشکاران اتیراندازی با کمان است و یک کمان با برند Formula در بازار حدود ۱۶ میلیون تومان قیمت دارد و قیمت پک تیر‌های حرفه‌ای مدل X۱۵ حدود یک و نیم میلیون تومان است و همین امر سبب می‌شود فعالیت تخصصی در این رشته پر هزینه باشد اما خوشبختانه تمهیداتی اندیشیده شده تا وسایل این رشته در کشورمان تولید شود و هزینه‌های این رشته را به طرز محسوسی کاهش دهد.

دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان قم خاطرنشان کرد: قرار بود تیم تیراندازی با کمان قم راهی مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی مراغه شود که به دلیل عدم تامین هزینه‌ها از سوی فدراسیون، این مسابقات لغو شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcip5ar.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما