شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : 13483

دشت‌هاي شقايق فراوان‌ترين و زيباترين گل‌هاي وحشي استان قم

قم نيوز : قم نیوز: دشت‌هاي شقايق فراوان‌ترين و زيباترين گل‌هاي وحشي استان قم محسوب میشود.
دشت‌هاي شقايق فراوان‌ترين و زيباترين گل‌هاي وحشي استان قم
به گزارش قم نیوز، دكتر محمود علي ركني، مدير كل حفاظت محيط زيست استان قم افزود: تنوع گونه‌هاي گياهي و مناظر بديع و منحصر بفرد از ويژگي‌هاي استان قم بوده كه مي بايست بنحو مطلوب صيانت شود تا براي نسل‌هاي آينده اين ارمغان الهي اهداء گردد. پاسداري از ارزش‌هاي طبيعي از اصول دين مبين اسلام بوده و بايد در دفتر يادمان زيستي به يادگار باقي مانده و وديعه‌اي براي نسل هاي آتي باشد.

هر ساله در فصل بهار و بخصوص فروردين ماه، دشت‌هاي شقايق با گل‌هاي سرخ مناطق شمالي و جنوبي شهر قم از حوزه تالاب حوض سلطان تا منطقه سلفچگان را به صورت مخمل‌هاي رنگارنگ متراكم پوشش داده‌اند.

شايان ذكر است كه شقايق از جمله گل هاي سرخ وحشي و زيباي استان قم بوده كه به لحاظ زيبايي و فراواني رتبه اول را در سطح استان به خود اختصاص داده است. بيش از ۴ گونه از انواع شقايق با اندازه گل‌هاي متفاوت و رنگ بندي متنوع به راحتي در سطح دشتهاي استان مشاهده مي شود كه ارزش زيبايي شناختي خاصي را دارا مي باشند. از جمله ديگر گل‌هاي زيباي وحشي استان مي توان به لاله زرد، چند گونه از زنبق، سريش وحشي، نسترن وحشي و... نام برد كه در اين ميان شقايق در كليه دشتها و ارتفاعات استان انتشار داشته و مابقي گونه‌ها تنها در سطح ارتقاعات جنوبي و غربي استان در فصل بهار مشاهده مي شوند.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcip5az.t1apv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما