چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : 48313
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

دل بستن به مذاکره با صهیونیست ها اشتباهی استراتژیک است/ عرب ها برای رابطه با اسرائیل صف بسته اند

قم نيوز : قم نیوز: جنبش جهاد اسلامی در مورد تلاش آمریکا برای تحمیل سازش به فلسطینیان هشدار داد و گفت: دل بستن به مذاکره با صهیونیست ها موجب گم شدن مساله فلسطین می شود.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین: دل بستن به مذاکره با صهیونیست ها اشتباهی استراتژیک است/ عرب ها برای رابطه با اسرائیل صف بسته اند
جنبش جهاد اسلامی فلسطین: دل بستن به مذاکره با صهیونیست ها اشتباهی استراتژیک است/ عرب ها برای رابطه با اسرائیل صف بسته اند
به گزارش قم نیوز، جنبش جهاد اسلامی در مورد تلاش آمریکا برای تحمیل سازش به فلسطینیان هشدار داد و با سفر قریب الوقوع ترامپ به فلسطین اشغالی مخالفت کرد و تاکید کرد اقدامات محمود عباس موجب اعمال فشار بر غزه و مردم فلسطین است.

احمد المدلل از رهبران جهاد اسلامی در این زمینه گفت: آمریکا و برخی کشورها از فلسطین می خواهند هرچه بیشتر از مواضع خود عقب نشینی کند و کشوری جدید به نام کشور شهرک نشینان در کنار اسرائیل در کرانه باختری تشکیل شود و این به معنای از دست رفتن کامل کرانه باختری است و بر این اساس دیگر برای ما سرزمینی برای تشکیل کشور فلسطین باقی نخواهد ماند.

المدلل در ادامه با اشاره به تلاش صهیونیست ها برای یهودی سازی قدس و محاصره نوار غزه گفت: پس از این سال های قحطی و سختی مذاکره، محمود عباس اعلام کرده که بدون اجازه اشغالگران نمی تواند حتی از جایی به جای دیگر برود و نتانیاهو همچنان اصرار دارد که فلسطینیان باید کشور یهودی را در سرزمین های اشغالی بپذیرند و بر این اساس، مذاکرات ما با صهیونیست ها بی اساس خواهد بود.

این مسئول جنبش جهاد اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به دشمنی آمریکا و این همه ضعف و سستی عرب ها و مسابقه گذاشتن آنها برای برقراری رابطه با اسرائیل از تشکیلات خودگردان هم انتظار می رود هرچه بیشتر به صهیونیست ها امتیاز بدهد.

وی با اشاره به سفر احتمالی ترامپ به فلسطین اشغالی و بیت لحم گفت: ما از این سفر استقبال نمی کنیم و بر این باوریم هدف از آن اجرای پروژه هایی برای حذف فلسطین و مردم آن می باشد و به نظر ما ترامپ می خواهد فلسطینیان را تحت فشار قرار داده و بر حمایت های خود از صهیونیست ها بیفزاید.

المدلل گفت: دل بستن به مذاکره با صهیونیست ها موجب گم شدن مساله فلسطین شده و ما بر این باوریم که طرف آمریکایی ما هیچ گاه در این گفتگوها پاک و بی طرف نبوده و به نظر می رسد پس از سپری شدن ربع قرن، برنامه های محمود عباس همه با شکست مواجه شده است، اما او با وجود مخالفت های مردم و اسرای فلسطینی همچنان به استمرار مذاکرات معتقد است.

وی در مورد مساله فلسطین نیز گفت: مشکل بزرگ ما این است که پروژه ملی فلسطین که بر اساس آن سازمان آزادسازی فلسطین و جنبش فتح تشکیل شدند، در صحنه حضور ندارد و به جای آن شاهد پروژه دیگری به نام مذاکره با دشمن صهیونیستی هستیم تا 80 درصد فلسطین را به اشغالگران واگذار کنیم.

این مقام مسئول در جنبش جهاد اسلامی گفت: آنچه که مردم فلسطین به آن نیاز دارند بازسازی پروژه ملی فلسطین بر اساس آزادسازی فلسطین از بحر تا نهر است و ما در این زمینه باید یک استراتژی یکپارچه فلسطینی برای رویارویی با جنایت های صهیونیست ها داشته باشیم؛ چراکه دراین شرایط ناگوار درست نیست ما بخواهیم از مذاکره حرفی بزنیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcippa5.t1avz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما