پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 39313
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

ماه رمضان، ماه کشف خویشتن برای تعالی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: ماه مبارک رمضان، ماه کشف خویشتن و ذوب شدن برای تعالی یافتن است.
ماه رمضان، ماه کشف خویشتن برای تعالی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در اولین برنامه از سلسله جلسات درس هایی از قرآن که با حضور زائران و مجاوران، در صحن جامع رضوی برگزار شد، درباره "رشد از دیدگاه قرآن" به سخنرانی پرداخت.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به این که درباره "رشد" آیات زیادی وجود دارد، گفت: در قرآن رشد خوب و بد مورد بیان قرار گرفته، مثلا فرعون به اطرافیان خود گفت اگر با او بمانند، یقینا رشد خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون هرکسی رشد را بر اساس سلیقه خود تعریف می کند، اظهار کرد: فهم و شناخت کامل دین که زمینه رشد جامع انسان را رقم می زند کار مشکلی است، اگر مسائل دین به صورت کامل رشد نکند، تبدیل به یک کاریکاتور می شود که عاقبت آن نابودی و طرد شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: رشد معنای جامعی دارد که باید به تمام وجوه آن توجه کرد، عبادت خدا یک نوع رشد به شمار می رود، بنابراین برای درک رشد باید سراغ خداوند متعال رفت و از او طلب رشد کرد.

وی با اشاره به این که انسان ها با خلوص نیت می توانند به رشد جامع دست یابند، اظهار کرد: برای رشد و درک دینی باید همه افعال و کردار خود را خدایی کنیم و این هم کار مشکلی نیست، فقط باید در همه امور شخصی و اجتماعی، خلوص نیت را سرلوحه کار خود قرار داد.

این مفسر قرآن ادامه داد: ماه مبارک رمضان، ماه کشف خویشتن و ذوب شدن برای تعالی یافتن است، در این ماه با نشست و برخاست کردن با بزرگان، باید موجبات رشد و تعالی خود را فراهم کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، مطالعه و دقت به مفاهیم قرآن را از اسباب رشد معرفی و ابراز کرد: انگیزه قرآن برای دعوت انسان به مطالعه و تفکر در آیات الهی این است که انسان هدفداری خلقت را در یابد و باور کند که جهان بیهوده خلق نشده است.

به گفته وی هر چه رشد فکری و دینی انسان بیشتر باشد، بهره وری از اموالش بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر این که تقرب به خدا و اهل بیت(ع) بهترین راه رشد است، اظهار کرد: رشد حقيقي در قرآن، رشد معنوي، رشد ايمان و تكامل اخلاقي است، جنبه اي كه انسان بايد با اختيار خودش آن را كسب کند و مدارج آن را بپيمايد، و گرنه تمام انسان ها در مراحل خلقت و رشد جسماني يكسانند و آنچه يكي را بر ديگري ممتاز مي گرداند، درجه رشد ايمان و تقوي است.

لازم به ذكر است،‌ ويژه برنامه "درس هايي از قرآن"، تا پايان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcippap.t1a3z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما