جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 49673
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

مسلمانان فرصت شب قدر را غنيمت بشمارند

قم نيوز : قم نيوز: عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني گفت: انسان نبايد فرصت شب قدر را از دست دهد، در روايات بر شب زنده‌داري شب قدر تأكيد شده بنابراين انسان بايد از اين شب براي كسب فضائل و رشد معنويات استفاده كند.
مسلمانان فرصت شب قدر را غنيمت بشمارند
مسلمانان فرصت شب قدر را غنيمت بشمارند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری امروز، ضمن تسلیت ایام شهادت امیر مؤمنان(ع) اظهار کرد: قرآن در شب قدر نازل شده است و آیات قرآن بر این موضوع دلالت دارد بنابراین این شب بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات یکی از سه شب 19، 21 و 23 ماه رمضان شب قدر است به دلیل آنکه در این شب مقدرات انسان‌ها برای یک سال آینده مشخص می‌شود بنابراین شب تقدیر و اندازه‌گیری نامیده شده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه مقدرات مادی و معنوی در این شب تعیین می‌شود گفت: شب قدر بسیار با اهمیت است و خداوند در قرآن فرمود این شب از هزار ماه با ارزش‌تر است. انسان‌ها با استفاده از معنویت، ظرفیت و انرژی که در این شب وجود دارد دارای ارزش و قدر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات بهترین کاری که انسان می‌تواند در این شب انجام دهد کسب علم است که در این بخش علوم مرتبط با سعادت حقیقی انسان و هدایت‌کننده به سعادت حقیقی مهمترین علوم محسوب می‌شود بنابراین کسب علم بهترین و بالاترین فضایل در شب قدر است که بزرگان به این مسئله مقید بودند.

نادری با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعات مبدأ و معاد در شب قدر گفت:‌ مبدأ و معاد در واقع خط مشی سعادت انسان را تعیین می‌کند اگر انسان درباره مبدأ و معاد کم‌اطلاع باشد به همان میزان از سعادت واقعی دور می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: انسان نباید این شب را از دست دهد بر این اساس در روایات بر شب زنده‌داری شب قدر تأکید شده بنابراین انسان باید از این شب برای کسب فضائل و رشد معنویات استفاده کند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد:‌ لازم است در شب قدر همه برنامه‌ها را تعطیل کنیم و این شب را تا سحرگاهان بیدار باشیم. زیرا در این شب همه ملائکه آسمان بر آدمیان نازل می‌شوند و برای آنها سفره‌های معنوی می‌آورند و تنها افراد شب زنده‌دار از این نعمت‌ها بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcipqa5.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما