چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 46243
آيت‌الله نوري همداني:

مردم با شركت در راهپيمايي 22 بهمن به ياوه‌گويي‌هاي استكبار پاسخ دهند

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: امسال در برابر ياوه‌گويي‌هاي اخير آمريكا و صهيونيست بايد باشور و خروش بيشتر در راهپيمايي 22 بهمن شركت كنيم و با مشت محكم جواب اين ياوه‌گويي‌ها داده شود.
مردم با شركت در راهپيمايي 22 بهمن به ياوه‌گويي‌هاي استكبار پاسخ دهند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: بانک‌ها در اروپا، آمریکا و غرب بر مبنای مسئله ربا است اشخاصی که نیاز دارند پول می‌گیرند و منفعت می‌دهند این امر ربا است.

وی خاطرنشان کرد: در اثر اینگونه اقدامات ۹۹ درصد فقیرتر و ثروتمندان غنی‌تر می‌شوند بنابراین ربا است ربا گناه کبیره است بانک‌ها ثروتمندتر می‌شوند آنها دولت‌ها را به وجود آوردند دولت‌ها نیز به نفع آنها قوانین وضع می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بانک‌ها اسلحه‌فروشی برای صاحبان بانک‌ها دارند گفت: بانکداران سرمایه‌گذاری در راه ساختن سلاح‌ها می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما مسلمانیم و ربا را حرام می‌دانیم گفت: می‌خواهیم بانک بدون ربا داشته باشیم در زمان امام خمینی(ره) سعی شد که بانک بدون ربا داشته باشیم در موقع اعطای وام شرط کنیم تا فلان تاریخ اگر نیاوردی این اندازه باید جریمه بدهی یک بار بیشتر جریمه نشود اگر نیاورد به دستگاه دیگر مراجعه کنند نه اینکه روزانه همین طور جریمه بگیرند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: بانکداران را امین و وکیل بدانیم که پول را در بخش اقتصاد صنایع و کشاورزی به جریان اندازند منافع برای صاحب پول است این امر شراکت است اگر بانک‌ها عمل نکردند و اسم را عوض کردند چیزی را درست نمی کند.

وی با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی گفت: می‌خواهیم در داخل کشور خود اقتصاد را توسعه دهیم تا تحریم‌ها اثر نکند یکی از موضوعات اثرگذار بانک‌ها هستند ثروت‌های مردم در بانک‌ها است نباید به نفع خود تجارت کنند بلکه باید پول را به مردم بدهند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ باید همت شود تا پول‌ها در دست مردم باشد کارخانه راه‌اندازی کنند و یک زمین کشاورزی آباد کنند اگر در سطح مملکت کار راه بیفتد در راه صنعت و کشاورزی استفاده بیشتری می‌آید و اشتغال، نعمت و ارزانی زیاد می‌شود.

وی عنوان کرد: قانون قاطعی نیاز است مردم را وادار کند پول‌ها را به بانک‌ها ندهند و خودشان به کار اندازند این امر سبب پیشرفت اقتصادی می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه ۲۲ بهمن در تاریخ انقلاب بسیار مهم است گفت: این روز سبب شد استکبار، استبداد و ظلم از مملکت برچیده شود در آن دوران مسلمانان زیر سیطره بیگانگان بودند و آنها در امور فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دخالت می‌کردند خداوند کاری کرد در این روز همه محو شد و عظمت اسلام نمود پیدا کرد.

وی یادآور شد: امسال در برابر یاوه‌گویی‌های اخیر آمریکا و صهیونیست باید باشور و خروش بیشتر در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم و با مشت محکم جواب این یاوه‌گویی‌ها داده شود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: ولایت فقیه از ارکان مهم انقلاب است همه مردم متدین و تابع ایشان هستند میلیون‌ها انسان منتظر فرمان ایشان برای شهادت هستند.

وی عنوان کرد:‌ این مردم با شور و خروش توانستند این انقلاب را به ثمر برسانند بنابراین باید به مردم خدمت کنید و به مردم تاکید می‌کنیم در این راهپیمایی با مشت محکم و استوار شرکت کنند زیرا حفظ نظام بر ما لازم و وظیفه است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه گفت:‌ کسانی که فرصت دارند در ایام فاطمیه به تبلیغ بپردازند زیرا ایام مهمی است و خطبه حضرت زهرا(س) جایگاه خاصی دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ باید در نظر داشت خطبه حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) محتوای بلند دارد بیدارگری حضرت زینب(س) کار بزرگی است و برای ما مهم است.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcipra5.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما