يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 46883
منبع : خبرگزاری فارس
ظهر امروز صورت گرفت

دیدار نوروزی شهردار قم با استاندار

قم نيوز : قم نیوز: سقائیان‌نژاد شهردار قم به همراه برخی مدیران شهری با استاندار قم دیدار کرد.
دیدار نوروزی شهردار قم با استاندار
به گزارش قم نیوز، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم به همراه قاری قرآن معاون شهرسازی و امور زیربنایی، رنجبر معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی، بیطرفان معاون امور مالی و اقتصادی و دیگر مدیران شهری در ششمین روز از سال جدید با حضور در استانداری قم با سیدمهدی صادقی استاندار دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیران شهری در این دیدار گزارشی از روند فعالیت‌های مختلف مدیریت شهری ارائه و برنامه‌های سال 96 را تشریح کردند.

حمیدرضا بیطرفان معاون مالی و اقتصادی شهردار در این دیدار با تاکید بر اینکه بسیاری از شهرهای کشور به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت به موقع حقوق کارکنان را نداشتند افزود: با این وجود که بسیاری از شهرداری‌ها با اخذ وام امورات خود را پیگیری می‌کردند در شهرداری قم توانستیم با مدیریت صحیح بدون اخذ وام بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

شهردار قم نیز به مشکل بافت فرسوده در شهر قم اشاره کرد و افزود: شهرداری در این زمینه به تنهایی نمی‌تواند اقدامی جدی انجام دهد و نیاز است که بودجه و منابع ملی را برای رفع این معضل وارد استان کنیم.

سقائیان‌نژاد اقدامات زیست محیطی شهرداری در سال 95 را مورد توجه قرار داد و گفت: سال گذشته بالغ بر 330 هکتار فضای سبز به سرانه سبز شهر قم اضافه و در قالب این پروژه بیش از 450 هزار اصله درخت کاشته شد.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم هم با اشاره به اتمام مراحل بررسی و تصویب طرح تفصیلی قم گفت: به زودی مراسمی برای رونمایی از طرح تفصیلی شهر قم برگزار می‌شود.

غلامرضا جانقربان با تاکید بر اینکه اجرای طرح تفصیلی برقراری عدالت اجتماعی را در شهر به دنبال دارد افزود: رویکرد توزیع تراکم در مناطق محروم در طرح تفصیلی جدید مورد توجه بوده و در آینده مناطق دو، سه و 6 وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم از اتمام عملیات اجرایی پروژه رمپ و لوپ تونل غدیر خبر داد و گفت: این پروژه نیز مراحل نهایی خود را طی می‌کند و تا اردیبهشت به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا قاری قرآن به وضعیت پروژه‌های بلوار شهید کبیری و شهید کریمی اشاره کرد و گفت: هر دو بلوار در حال حاضر به زیرگذر بلوار پیامبر اعظم رسیده است و جابجایی تاسیسات پروژه حدود 25 روز دیگر کار دارد و سعی داریم قبل از نیمه شعبان این پروژه را تکمیل و در اختیار مردم قرار دهیم.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهردار هم با بیان اینکه حدود 18 درصد بودجه شهرداری در بخش جاری تعریف شده است خاطرنشان کرد: تمام تلاش مدیریت شهری بر این است که شهرداری استراتژی محور شود و به همین خاطر سیستم کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد و جبران خدمت را در شهرداری فعال کرده‌ایم.

استاندار قم نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه در سایه همدلی و هماهنگی بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود خاطرنشان کرد: همین مساله بوده که با وجود مشکلات اعتباری در یکسال اخیر شاهد توسعه کمی و کیفی در وضعیت عمرانی شهر هستیم.

صادقی با تاکید بر اینکه در یکسال اخیر توفیقات بسیار خوبی در مدیریت شهری قم به وجود آمده است گفت: خدا را شاکریم که با مدیریت خوب شهری و با تجربه بالای علمی و تخصصی با نگاه علمی مشکلات شهری یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcipva5.t1aqv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما