شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : 32833
رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال قم:

نخستین مدرسه داوری فوتبال ایران در قم آغاز به کار کرد

قم نيوز : قم نگار: رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال قم گفت: نخستین مدرسه داوری فوتبال ایران ویژه رده‌های سنی پایه در قم آغاز به کار کرد.
نخستین مدرسه داوری فوتبال ایران در قم آغاز به کار کرد
به گزارش قم نگار، محمد فرجی اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های کمیته داوران هیئت فوتبال استان قم نخستین مدرسه داوری فوتبال ایران برای پرورش داوران جوان در قم آغاز به کار کرد.

وی افزود: این مدرسه داوری ویژه نونهالان و نوجوانان ۱۱ تا ۱۷ ساله است و حضور در دوره آموزشی آغازین آن رایگان است و پس از استعدادیابی پایان دوره نخست، نوجوانان مستعد داوری وارد آموزش حرفه‌ای ترم به ترم می‌شوند.

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال قم گفت: در دوره آموزشی آغازین که برای شناسایی استعدادهای داوری صورت می‌گیرد هزینه‌ای از متقاضیان دریافت نمی‌شود اما از ورود به مرحله حرفه‌ای هزینه بسیار کمی به منظور تامین نیازهای متقاضیان دریافت می‌شود و تمامی هزینه دریافتی صرف متقاضیان می‌شود.

فرجی بیان کرد: این برای نخستین بار در ایران است که یک مدرسه داوری به منظور استعدادیابی و آموزش پایه در قم فعال می‌شود و استقبال از این مدرسه داوری قابل قبول بوده است.

وی عنوان کرد: این مدرسه فعالیت خود را به صورت آزمایشی و غیر رسمی از سال گذشته آغاز کرد و توانست ۷ داور را وارد لیگ‌های پایه فوتبال قم کند و بها دادن به این مدرسه داوری سبب تحول داوری فوتبال می‌شود.

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال قم تصریح کرد: در شرایطی قرار داریم که هجمه‌های سنگینی علیه داوران صورت می‌گیرد و در چنین شرایطی جذب نونهالان و جوانان علاقه‌مند به داوری کار ساده‌ای نیست و گاهی با مقاومت اولیا مواجه می‌شود.

فرجی خاطرنشان کرد: ۲ داور قمی در لیگ بر‌تر فوتبال باشگاه‌های کشور حاضر هستند که علی صفایی داور قمی برای دومین دوره پی در پی در لیگ بر‌تر قضاوت می‌کند و هفته گذشته بازی سایپای البرز و فولاد خوزستان را سوت و رحیم حاجیلو نیز در فصل جاری لیگ برتربه عنوان کمک داور برای نخستین بار حضور در جمع لیگ برتری‌ها را تجربه می‌کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcipvap.t1arp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما