جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 27523
امام جمعه قم عنوان کرد

مشاهده حقوق‌بشر آمریکایی در شکنجه‌های سیا / اهتمام 3 قوه برای ریشه‌کنی فساد

قم نيوز : قم نیوز:امام جمعه قم با اشاره به گزارش شکنجه‌های سیاه برای اعتراف گرفتن از متهمان گفت: دولت آمریکا همواره ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند ولی آیا این بود حقوق بشری که دم از آن می‌زنند.
مشاهده حقوق‌بشر آمریکایی در شکنجه‌های سیا / اهتمام 3 قوه برای ریشه‌کنی فساد
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: یکی از اصول حاکم بر اجتماع، مسئولیت‌پذیری انسان‌هاست که البته این مسئولیت شامل وظایفی می‌شود که آدمی در قبال خودش، خدای خویش و همچنین جامعه دارد.
 
وی افزود: قوانینی در جامعه وضع می‌شوند که در نهایت به نفع اجتماع خواهند بود بنابراین انسان‌ها وظیفه دارند در قبال آنها مسئولیت‌پذیر باشند.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری تنها مربوط به هر فرد جامعه نیست و دولت‌ها و سازمان‌های مختلف هم مسئولیت‌هایی دارند که باید به نحو احسن آنها را انجام دهند گفت: خودسازی و حق‌جویی از جمله ابزارهای تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری در هر فرد و شخصیت‌های حقوقی محسوب می‌شوند؛ مسئولیت‌پذیری نسبت به دیگران در جامعه هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی در خطبه دوم به اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: اربعین در معارف دینی ما دارای جایگاه خاصی است و تعبیرات ویژه‌ای در این زمینه می‌توان در روایات ائمه اطهار(ع) مشاهده کرد.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه بیش از 20 میلیون نفر در کربلا حضور یافته‌اند و آمادگی خود را با شعار «لبیک یا حسین(ع)» نشان می‌دهند گفت: هنوز یزیدیان زمان در قالب داعش و حامیان آنها وجود دارند و چندین انفجار را هم سبب شده‌اند ولی میلیون‌ها نفری که از 50 کشور دنیا در کربلا حاضر شده‌اند شعار لبیک یا حسین سر می‌دهند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیست و هفتم آذر، سالروز شهادت دکتر مفتح را مورد توجه قرار داد و افزود: این شخصیت بزرگ از زمانی که بار علمی خود را از حوزه گرفت و پای در دانشگاه گذاشت، در کنار اساتیدی همچون شهیدان باهنر، بهشتی و مطهری، نقش مهمی در وحدت حوزه و دانشگاه داشت.
 
وی بیان کرد: پایه‌گذار نامگذاری روز وحدت حوزه و دانشگاه امام راحل بود؛ ایشان می‌خواست اساتید دانشگاه و حوزه و همچنین طلاب و دانشجویان یک هدف را دنبال کنند یعنی وحدت در سیاست‌های کلی نظام، ایستادگی در مقابل زورگویان و مستکبران، صیانت از حقوق ملت و تحقق اسلام ناب محمدی(ص) هدف یکسان آنها باشد.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه باید به جایی برسیم که دانشگاهیان و حوزویان به یکدیگر خوشبین باشند گفت: طلاب و دانشجویان باید توطئه‌هایی که دشمنان برای جدایی حوزه و دانشگاه طراحی کرده و می‌کنند را بشناسند؛ امروز هم گاهی نغمه جدایی علم و دین سر داده می‌شود همانطور که روزگاری شعار جدایی سیاست از دین سر داده می‌شد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دانشگاهیان علم را می‌آموزند و عامل افتخار نظام اسلامی می‌شوند خاطرنشان کرد: حوزویان نیز در اعتلای کشور از نظر دینی تلاش می‌کنند.
 
وی به افشاگری مهمی که در رابطه با جنایت‌های آمریکا صورت گرفته اشاره کرد و گفت: جالب اینکه این بار از زبان خودشان این افشاگری را می‌بینیم؛ 6 میلیون برگ از اسناد سیا بررسی و 6700 صفحه گزارش تهیه شده است ولی در نهایت 499 صفحه را منتشر کرده‌اند که همه آن، کارنامه ننگین سازمان سیا است.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: سیا از انواع شکنجه برای اعتراف گرفتن از متهمان پس از 11 سپتامبر استفاده کرده‌ است؛ 180 ساعت یک نفر را بیدار نگاه داشته‌اند تا از او اعتراف بگیرند؛ جوانان ما نباید فریب ظاهر اتوکشیده آمریکا را بخورند؛ آمریکا بارها دم از حقوق بشر می‌زند و ایران را متهم به نقض آن می‌کند ولی آیا این است حقوق بشر آمریکایی؟
 
خطیب جمعه قم با بیان اینکه پنج درصد جمعیت جهان در آمریکا زندگی می‌کنند گفت: با این حال یک چهارم زندانیان جهان هم در همین کشور وجود دارند و در عین حال، در ایران اسلامی وقتی مجرمان محکوم می‌شوند این امر از سوی دولت آمریکا محکوم می‌شود.
 
وی در پایان به همایش ملی ارتقا سلامت اداری و مقابله با فساد و پیام رهبر معظم انقلاب به این همایش اشاره کرد و افزود: پیام ایشان بسیار پر محتوا بود و فرمودند نفس اهتمام آقایان در مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم ولی این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند و در ادامه نیز خواستار اقدامی عملی و اساسی در این زمینه شدند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: یک روز اختلاس 3 هزار میلیاردی برای مردم مطرح و روزی دیگر اختلاس و فساد 12 هزار میلیاردی افشا می‌شود؛ آیا می‌خواهند با روحیه مردم بازی کنند؟ باید در قراردادهای مهم نظارت‌های جدی وجود داشته باشد و در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ باید نظارت جدی را شاهد باشیم.
 
وی تصریح کرد: آیا یقه چهار نفر ضعیف را گرفتن و دیگران را رها کردن مبارزه با فساد محسوب می‌شود؟
 
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه از سران هر سه قوه خواستار پیگیری جدی در این زمینه هستیم گفت: اینگونه خبرها از جامعه سلب اعتماد می‌کند؛ قوه مقننه و دولت باید در تصویب قوانین و اجرای آنها دقت لازم را داشته باشند تا ریشه فساد از کشور برچیده شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcipwar.t1ayr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما