يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۱۵
کد مطلب : 47783
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

دولت به مفهوم حقیقی اقتصاد مقاومتی قائل نیست/برخی در دولت عمدا به فرآیند تعطیل شدن کارخانه‌ها کمک می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دولت به مفهوم حقیقی اقتصاد مقاومتی قائل نیست، گفت: این دولت به دنبال جهانی شدن است، برخی افراد به این دلیل که به دنبال نوسازی اقتصادی هستند عمدا به فرآیند تعطیل شدن کارخانه‌ها و صنایع کمک می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری: دولت به مفهوم حقیقی اقتصاد مقاومتی قائل نیست
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری: دولت به مفهوم حقیقی اقتصاد مقاومتی قائل نیست
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی میرباقری ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با علما و اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین انجام شد، با بیان اینکه حجت‌الاسلام رئیسی با روحیه ایثارگری در صحنه انتخابات حضور یافته است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی بدون تردید جمهوری اسلامی را به یک قدرت در عرصه جهانی کرده است و این موضوع توسط دشمنان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تمدن اسلامی در نظریه برخورد تمدن‌ها به عنوان مبنای عملیات دشمن مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: اکنون دشمن در خاورمیانه در حال هزینه کردن است چرا که نظام اسلامی به قدرت بزرگی تبدیل شده و دشمن باید برای تخریب این قدرت تلاش کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قدرت نظام اسلامی با گذشت زمان افزایش پیدا کرده به همین علت به یک قدرت اثرگذار در صحنه جهانی تبدیل شده است.

وی به تغییر شاخصه‌های قدرت توسط امام خمینی(ره) در سطح جهان اشاره کرد و ادامه داد: نخستین ماموریت مسؤولان و مدیران کشور این است که از قدرت‌های کشور صیانت کرده و موازنه را به نفع اسلام مثبت نگه دارند اما متاسفانه ضعفی که در مذاکرات نشان داده شد سبب این شد که غرب به دوران جنگ سرد بازگردد به همین علت برخی از حوادث کنونی از جمله تهدیدهای اتمی برای این است که فضا را به قبل از دوران انقلاب اسلامی برگردانند.

میرباقری با اشاره به اینکه بر خلاف رویکرد لیبرال‌ها شاخص‌های قدرت مورد نظر امام خمینی(ره) باید ترویج شود، گفت:‌ در برنامه‌های اقتصادی نیز باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد؛ هر طرحی برای گذر از بحران‌ها باید معطوف به حفظ اقتدار باشد چرا که این موضوع در مذاکرات مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت به مفهوم حقیقی اقتصاد مقاومتی قائل نیست، تصریح کرد: این دولت برنامه اقتصادی دیگری را دنبال می‌کند و به دنبال جهانی شدن است به همین علت یکی از تیم اقتصادی دولت گفته است که باید به اقتصاد جهانی بپیوندیم این افراد اقتصاد را گروگان برجام‌ها گرفته و نگذاشته مشکلات اقتصادی رفع شود این افراد به این دلیل که به دنبال نوسازی اقتصادی هستند عمدا به فرآیند تعطیل شدن کارخانه‌ها و صنایع کمک می‌کنند این موضوع در دهه 40 نیز مشاهده شد؛ بنده نمی‌خواهم بگویم عمدی است اما علت باید مشخص شود و بنده هم احتمال می‌دهم.

میرباقری با تاکید بر اینکه اقتصاد باید از گروگان مذاکرات خارج شود، گفت: لیبرال‌ها معتقد به شبیخون فرهنگی نیستند به همین علت برنامه ندارند؛ در حالی که اکنون برنامه‌ریزی دشمن بیشتر شده است؛ هر چند اقتصاد یکی از اولویت‌های مهم است اما این عرصه باید به فرهنگ نیز معطوف باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcipya5.t1ayv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما