چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : 24733

امکانات پایانه امیرکبیر تکمیل می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مشاور شهردار در امور اجرایی با اشاره به تاکید شهردار مبنی بر ایجاد امکانات رفاهی برای مسافران و زائران گفت: شهرداری قم قاطعانه به دنبال اتمام اقدامات در پایانه امیرکبیر است.
امکانات پایانه امیرکبیر تکمیل می‌شود
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان در خصوص پایانه شمالی (پایانه امیرکبیر) اظهار کرد: این پایانه که مساحتی بالغ بر ۴ هکتار دارد در بخش شمالی بلوار زائر حد فاصل بزرگراه امام علی(ع) و امیرکبیر قرار دارد.

وی افزود: این پایانه سال ۸۵ با هدف خدمت‌رسانی به زائران حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان برابر با مصوبه شورای ترافیک استان ایجاد شده است.

مشاور عالی شهردار در امور اجرایی ادامه داد: پایانه امیرکبیر پذیرای اتوبوس‌های بین شهری است که وارد قم می‌شوند، علاوه بر این اتوبوس‌های شهری شرکت واحد نیز برای انتقال مسافران به پایانه جنوبی و حرم حضرت معصومه (س) وارد این پایانه می‌شوند.

جانقربان به خدمات ارائه شده در این پایانه طی چند سال اخیر اشاره و بیان کرد: ساخت سرویس‌های بهداشتی، راه‌اندازی دفاتر امور زائران با هدف پاسخگویی به مراجعان، احداث ایستگاه‌های آب شیرین و غرفه‌های ارزاق از جمله اقدامات انجام شده در این پایانه است.

وی خاطرنشان کرد: این پایانه در روزهای عادی نیز پذیرای خودروهای سنگین بوده و در حال حاضر وضعیت سرویس‌ها و ایستگاه‌های خدمت‌رسانی مساعد و مطلوب است.

مشاور عالی شهردار در امور اجرایی به برخی مشکلات این طرح اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از این پایانه در بستر رودخانه قرار دارد هنوز موفق به کف‌سابی کامل آن، ایجاد دیواره سازی و نصب سکوهای استقرار مسافران برای اتوبوس شرکت واحد نشده‌ایم.

جانقربان به مسائل زیست محیطی و مشکلات ایجاد شده اشاره و بیان کرد: پساب شرکت آب و فاضلاب و گرد و خاک موجود در بستر پارکینگ مشکلاتی را برای مسافران و زائران ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: مقرر شده پارک‌سواری به مساحت ۱۰۰۰ هکتار با هدف اتصال ایستگاه منوریل، قطار پر سرعت تهران، قم و اصفهان، قطار فعلی ۱۶۰ کیلومتری ایستگاه محمدیه و پایانه اتوبوس‌های بین شهری و شرکت واحد به خطوط حمل و نقل ریلی و زمینی احداث شود.

مشاور عالی شهردار در امور اجرایی افزود: شهرداری قم قصد دارد با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های آن اقداماتی از قبیل ساخت هتل، رستوران، پایانه و... را انجام دهد.

جانقربان یادآور شد: شهردار تاکید قاطعی در راستای اتمام اقدامات این پایانه دارد و همواره رفاه مسافران و شهروندان را در دستور کار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcipyar.t1a5p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما