يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 22113

آفتاب در خانه نبوت طلوع کرد/ فخر دو عالم دیده به جهان گشود

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با بیستم جمادی الثانی پنجمین سال از بعثت نبی مکرم اسلام، خداوند خانه خدیجه(س) و محمد(ص) را به نوری مزین کرد که تنها او همتای علی(ع) شد و سرسلسله امامت.
آفتاب در خانه نبوت طلوع کرد/ فخر دو عالم دیده به جهان گشود
به گزارش قم نیوز، در بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت، مصادف با سال‌هایی که در جهل عرب، دختران تنها به جرم دختر بودن زنده به گور می‌شدند، دختری طاهره و طیبه در خانه نبوت که محل نزول وحی بود و آیه‌های قرآن متولد شد.

و بدین ترتیب بود که فاطمه از‌‌ همان ابتدا علم و دانش را از سرچشمه زلال وحی فرا گرفت و در دامن پرمهر محمد(ص) و خدیجه(س) پرورش یافت.

فاطمه(س) آنچنان در صفات و خصائل و کمالات، والا بود که القاب بسیاری را به وی نسبت داده‌اند که بر اساس احادیث اسلامی، برخی از این نام‌ها آسمانی‌اند و از جانب خداوند تعیین شده و برخی دیگر از سوی پیامبر (ص) و دیگر برگزیدگان الهی به حضرت زهرا (س) نسبت داده شده است.

برخی از این نام‌ها و القاب عبارتند از صدیقه: زنى که در راستگویى شهره شود و در عمل نیز درست کردار باشد، طاهره: زن پاک دامن و دور از رذایل، طیبه: پاک و پاکیزه، کوثر: خیر فراوان، محدثه: زن حدیث کننده، مبارکه: زنى که در او خیر بسیار باشد، کریمه: زنى که اهل کرم و جود و سخاوت است، فاضله: زن صاحب فضیلت، ممتحنه: زنى که امتحان شده و از آزمایش سر افراز بیرون آمده است و....

البته این نام‌ها و القاب تنها می‌توانند بازگوکننده بخشی از عظمت، پاکی و تقوای صدیقه کبری (س) باشند و به راستی که مقام وی هیچ‌گاه در کلمات جای نخواهند گرفت.

علم حضرت زهرا(س)

در همین خصوص حجت الاسلام محمود نجاریان‌زاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت میلاد سالروز میلاد حضرت زهرا(س) گفت: ‌ آنچه که باعث شده ایشان در قرآن و در نزد ائمه به عنوان الگو معرفی شود بحث علم این بانوی بزرگوار است.

وی با بیان اینکه گاهی علم از جانب خدا و گاهی اکتسابی است گفت: علم حضرت زهرا (س) علمی از جانب خداوند بود و از هر بابی که سخن به میان می‌آمد ایشان یک عالمه بود.

سخنان حضرت زهرا (س) دنیایی از معارف است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هنگامی که ما به کلمات و خطبه‌های حضرت زهرا (س) مراجعه می‌کنیم دنیایی از معارف را مشاهده می‌کنیم و گاهی ائمه طاهرین (ع) مانند امام صادق (ع) استناد به سخنان حضرت زهرا (س) داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه ایشان از لحاظ علمی که از سوی خداوند دریافت کرده بودند قطعا عبادت، ولایت مداری و زهد ایشان نیز برگرفته از همین علم است.

حضرت زهرا (س) الگویی برای تربیت فرزندان

حجت الاسلام نجاریان‌زاده به نوع تربیت این بانوی بزرگوار اشاره کرد و گفت: با اینکه ایشان خود جامع معارف بودند اما امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را برای درس گرفتن نزد پیامبر(ص) می‌فرستادند که این نشان می‌دهد که مادر به چه میزان در تربیت فرزندان و سوق دادن آنان به کسب معارف اسلامی نقش بسزایی دارد که این امر نیز باید به عنوان یک الگو برای مادران مطرح باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcipzar.t1arz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما