يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 47486
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت علمی سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزی:

باید سازمان مجازی تبلیغات اسلامی تشکیل شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیأت علمی سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزی گفت: پیشنهاد می‌کنم که سازمان مجازی تبلیغات اسلامی به عنوان الگویی خردمحور در جهان اسلام شکل بگیرد.
باید سازمان مجازی تبلیغات اسلامی تشکیل شود
به گزارش قم نیوز، مازیار امیرحسینی ظهر امروز در مراسم رونمایی از پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: اقدامات این دفتر در باب تولید اصطلاح‌نامه‌های اسلامی در جهان اسلام بی نظیر است.

وی ادامه داد: در ماموریت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به بحث دانش و معرفت اسلامی اشاره شده و ماموریت این پژوهشگاه با دقت تدوین شده است، افق گشایی علمی و نواندیشی دینی جزو ماموریت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به شمار می‌رود.

عضو هیأت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هفت وظیفه دارد. از جمله وظایف این پژوهشگاه اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی در زمینه علوم اسلامی، همکاری پژوهشی با دانشگاه‌های کشور، انتشار مجله، کتب علمی و برنامه‌های رایانه ای و برگزاری همایش‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی است.

امیرحسینی با اشاره به مدل راهبردی مدیریت دانش پژوهشکده علوم و فرهنگ اسلامی اظهار کرد: این مدل راهبردی باید با راهبرد کلان کشور و برنامه‌های راهبردی کشور در یک راستا باشد. تعریف مدیریت دانش، مدیریت گردآوری و سازمان دهی دانش افراد و منابع بیرونی است.

وی ادامه داد: راهبرد کلان کشور اقتصاد مقاومتی است که این راهبرد بر روی برنامه‌های راهبردی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تاثیر می‌گذارد و راهبرد مدیریت دانش در این پژوهشگاه از راهبرد کلان کشور تاثیر می‌گیرد.

عضو هیأت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: یک نظام دانش محور سه عنصر اساسی از مراتب معرفت شامل تولید داده، تولید اطلاعات و تولید دانش را دارد.

امیرحسینی با اشاره به ضرورت خلق دانش در حوزه اظهار کرد: باید در حوزه علمیه به خلق دانش برسیم تا چرخه دانش ادامه پیدا کند، تعیین اولویت‌های اشاعه دانش با راهبردهای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارتباط دارد.

وی ادامه داد: هدف از سیستم پیام رسانی و ارتباطات منسجم دانش مدار، دانش افزایی افراد جامعه است، در نهایت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به دنبال گسترش باور، بینش و ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تعمیق و توسعه دانش و معرفت اسلامی، نوسازی روش‌های یادگیری و ایجاد جامعه اخلاقی است.

عضو هیأت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: نقش پژوهش تولید اطلاعات است و پژوهش باید با علومی همچون ارتباطات، اطلاعات، اطلاع رسانی و مدیریت دانش در ارتباط باشد، این علوم مظاهری از یک جامعه اطلاعاتی و دانش مدار را ترسیم می‌کنند، ارتباط تنگاتنگی بین پژوهش و جامعه اطلاعاتی و دانش مدار وجود دارد.

امیرحسینی با اشاره به ماموریت پژوهش اظهار کرد: امر پژوهش نوین چاره ای ندارد جز اینکه ماموریت خود را از درون، بینش و نقشه عمل جامعه اطلاعاتی استخراج کند. نقشه راه زمینه اصلی در تدوین سند نظام مدیریت دانش در حوزه پژوهش است.

وی ادامه داد: چشم انداز پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نقش آفرینی در راهبری و پشتیبانی نظام‌های پژوهشی دانش محور است، از جمله مزایای نظام نوین پژوهش با تکیه بر مبانی مدیریت پژوهش، افزایش سرعت و دقت و کاهش هزینه‌های پژوهشی است.

عضو هیأت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: نظام مدیریت دانش در حوزه پژوهش نیاز به سیستم کشف و حل مساله، سیستم مناسب سازی دانش، تدوین و کاربرد هستی شناسی مرتبط، سیستم خبره نظام مشاوره، نظام فناوری دانش و ارتباطات و نظام بازخورد و ارزشیابی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم که سازمان مجازی تبلیغات اسلامی به عنوان الگویی خردمحور در جهان اسلام شکل بگیرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciq5a5.t1ayv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما