چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 44326
منبع : خبرگزاری فارس
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تاکید کرد

لزوم توجه به ترویج مفاهیم قرآنی در جشنواره‌ها

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در جشنواره‌ها باید به ترویج مفاهیم قرآنی بیش از پیش توجه شود.
لزوم توجه به ترویج مفاهیم قرآنی در جشنواره‌ها
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از متولیان جشنواره قرآنی مدهامتان، عنوان کرد: اکنون در دورانی قرار داریم که به اولیاء الهی اعم از پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) دسترسی نداریم و این مسئله نشانه محرومیت ماست ولی نباید این موضوع را ضعف تلقی کرد، بلکه می‌توان آن را به‌عنوان علامت رشد برشمرد.

وی با تبیین دلایلی که می‌توان زمان کنونی را دوران رشد و بالندگی برشمرد، گفت: وقتی مردم امام معصوم خود را نمی‌بینند ولی به دنبال اهداف و خواسته‌های ایشان می‌روند تا بتوانند این اهداف و خواسته‌ها را جامه عمل بپوشانند، این نشان از رشد است و ترویج و تبلیغ قرآن کریم از مهم‌ترین اهدافی است که باید آن را دنبال کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تأکید بر اینکه فهم فقیه از قرآن کریم نسبت به دیگران بیشتر است، ابراز کرد: باید مفاهیم و معانی قران کریم را درک کرد تا بتوان به شایستگی دستورات آن را عمل کرد.

وی با اشاره به درک مفاهیم قران کریم در دوران پیامبر اعظم (ص) گفت: آنچه موجب می‌شد آیه‌های قرآن به شایستگی درک نشود، کینه و دشمنی‌هایی بود که در دل افراد قرار داشت.

سعیدی با تأکید بر اینکه ترویج مفاهیم قرانی از مهم‌ترین رسالت‌های مسلمانان است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم با توجه به این موضوع، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را در جامعه بیش از پیش ترویج دهیم.

امام‌جمعه قم آثار نصایح قرآن در قلب انسان‌ها را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: خداوند دوست دارد فاصله و مانعی بین خود و دل انسان‌ها نباشد ولی گاهی اوقات، قلب انسان‌ها به واسطه گناهان سخت می‌شود.

وی اضافه کرد: زمانی کارها و برنامه‌های فرهنگی در جامعه اثر مطلوب می‌گذارد که به‌صورت تدریجی و قطره ای ولی به‌صورت مداوم انجام شود.

سعیدی عنوان کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی نباید شتاب‌زده عمل کرد بلکه باید با نرمی، استمرار و جدیت پیگیری کرد تا معارف الهی در جامعه ترویج و در دل انسان‌ها تأثیر مثبت بگذارد.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: انجام کارهای قرآنی و معرفتی باید به‌عنوان اصلی‌ترین کار ما قرار بگیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه خاطرنشان کرد: آنچه که در این همایش‌ها باید تأکید شود، توجه به مفاهیم و محتوای قرآنی است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciqpa5.t1a5r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما