چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 48656
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس اداره مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

اجراي طرح‌هاي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در 80 درصد مدارس استان قم

قم نيوز : قم نیوز: رئيس اداره مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم از اجراي طرح‌هاي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در 80 درصد مدارس استان قم خبر داد.
اجراي طرح‌هاي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در 80 درصد مدارس استان قم
به گزارش قم نیوز، علیرضا مظاهری با اشاره به ارائه آموزش‌های پیشگیرانه در مدارس اظهار کرد: ارائه آسیب‌های اجتماعی و پیاده‌سازی نحوه خطرپذیری از جمله محورهای این آموزش‌ها است که بر این اساس وضعیت آسیب‌های اجتماعی و پیاده‌سازی نقشه خطرپذیری ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری اولیه محور دیگر برنامه‌ها است که آموزش مهارت‌های مراقبت از خود ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی، طرح آموزش مهارت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول و طرح مدارس عاری از خطر ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوم برگزار می‌شود.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه برنامه‌هایی برای دانش‌آموزان در معرض خطر یا پرخطر وجود دارد گفت: دانش‌آموزان در معرض خطر دارای والدین نابسامان در قالب بی‌سرپرست، تک سرپرست، بدسرپرست یا معتاد هستند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش برای والدین دانش‌آموزان در زمینه سبک‌های فرزندپروری، مهارت زندگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد ارائه می‌شود و برای کارکنان عوامل خطر نیز آموزش داده می‌شود و در محور دیگر برنامه‌های فرهنگی پیشگیری در دستور کار است.

مظاهری با اشاره به اجرای طرح مدارس مراقب گفت: این طرح ویژه گروه‌های دانش‌آموزی، والدین و همکاران است و آموزش‌ها به آنها ارائه می‌شود و اولویت‌بندی پروژه‌ها و برنامه‌های پیشگیری از آسیب اجتماعی برای این سه گروه صورت می‌گیرد و در زمینه کنترل یا کاهش و بهبود آسیب اجتماعی تلاش می‌‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در 80 درصد مدارس استان قم افزود: از جمله طرح‌های دیگر می‌توان به طرح همکاری خانه و مدرسه اشاره کرد که در یکی از مدارس آموزش و پرورش ناحیه سه اجرا شد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciqqa5.t1avw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما