سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 45226
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شرکت شهرکهای صنعتی استان قم

تحولي نو در صنعت سنگ قم در بازارهاي صادراتي

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم از ارتقاء كيفيت و استفاده از روشهاي جديد بسته بندي در صنعت سنگ متناسب با بازارهاي صادراتي خبر داد.
تحولي نو در صنعت سنگ قم در بازارهاي صادراتي
به گزارش قم نیوز، امیر طیبی نژاد در جلسه هفتگي خوشه سنگ با اعلام اين خبر اظهار داشت: يكي از موضوعات مهم و علمي در بازار هاي صادراتي و عرضه محصولات و كالاهاي توليدي، توجه به بسته بندي است كه در دنياي امروز خود به يك صنعت با عنوان صنعت بسته بندي تبديل شده است.

وي افزود: توجه به بسته بندي و ارتقاء كيفيت آن از مقدمات لازم براي صادرات محصول به ساير كشورها بحساب مي آيد كه ضروري است با شناخت صحيح از نيازهاي بازارهاي هدف، شيوه حمل و نقل، مسافت و ... محصولات را در بسته بندي هايي عرضه كنيم كه مورد پسند مشتري باشد.

طيبي با تاكيد بر اهميت ارزيابي رقبا در بازارهاي صادراتي عنوان كرد: پس از حضور اعضاء كنسرسيوم سنگ قم در چهل و سومين نمايشگاه تخصصي بازرگاني بغداد، بررسي بازارهاي منطقه ايي توسط كارشناسان و فعالان اين خوشه و ارزيابي و شناخت بهتر سنگ كشورهاي رقيب و شناخت نقاط قوت و ضعف سنگ هاي ايران در مقايسه با آنها به صورت ميداني صورت گرفت.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم يكي از نقاط ضعف سنگ هاي ايران نسبت به رقبا را بسته بندي نامناسب عنوان كرد و بيان داشت:عامل توسعه و فعالان خوشه سنگ قم توانستند با شناخت مناسبي كه از نمونه هاي موفق بسته بندي سنگ بدست آوردند پس از حضور در ايران اقدام به مذاكره با توليدكننده هاي پالت نموده و در مدت كوتاه توانستند پالت هاي بسته بندي سنگ با كيفيتي به مراتب بهتر از پالت هاي ايتاليايي و اسپانيايي توليد كنند.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي افزود: پس از تلاشهاي صورت گرفته شاهد تغيير در نحوه ساخت پالت بوده ايم و اين الگو به سرعت در حال تسري به ساير واحدهاي توليدي مي باشد زيرا معتقديم الگوسازي مناسب  سبب جريان سازي و ايجاد روند رو به رشد و توسعه صنايع كوچك و متوسط استان قم مي شود.


انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciqra5.t1awr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما