قم نيوز : قم نگار: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ایران به غیر از صهیونیست‌ها و آمریکای جنایت‌کار می‌تواند با دیگر کشورهای جهان ارتباط داشته باشد و این مسئله به شرطی است که این ارتباط بر اساس احترام متقابل باشد.
صهیونیست‌ها علیه اصول اسلام قیام کرده‌اند/ ارتباط با انگلیس در صورت وجود احترام متقابل منطقی است
آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار قم نگار، با اشاره به بازگشایی سفارت انگلستان در تهران اظهار داشت: ایران کشوری بزرگ و صاحب رأی است که در حال حاضر بعد از مذاکرات هسته‌ای تمام دنیا اقتدار آن را به رسمیت شناخته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ایران به غیر از صهیونیست‌ها و آمریکای جنایت‌کار می‌تواند با دیگر کشورهای جهان ارتباط داشته باشد و این مسئله به شرطی است که این ارتباط براساس احترام متقابل باشد.

وی با تأکید بر این موضوع که ایران با اسرائیل به هیچ‌وجه نمی‌تواند ارتباط داشته باشد، گفت: صهیونیست‌ها علیه اسلام قیام کرده اند و بر اساس اصول اسلام با کشوری که علیه اسلام و مسلمانان قیام کرده باشد نمی‌تواند ارتباط برقرار کرد.

مسعودی خمینی بابیان اینکه اگر سایر کشورهای جهان حیثیت، شخصیت و اقتدار ایران را قبول داشته باشند می‌توان با آن‌ها رابطه داشت، خاطرنشان کرد: باید در حین داشتن ارتباط با کشورهای جهان همیشه هوشیار و مراقب بود و پاسخ آن‌ها را به‌موقع داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: می‌توان با همه کشورها به غیر از صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ارتباط داشت اما باید حواسمان را جمع کنیم که کلاه سرمان نرود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مذاکره با کشورهای جهان نشان‌دهنده آن است که متوجه شده‌اند که ما علم و فن‌آوری هسته ای را داریم و دیگر این فناوری را از نمی‌شود از ما گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه باید خود مردم در مورد تناقض موجود میان سابقه بد تعامل با کشور انگلستان در گذشته و در حال حاضر نظر دهند، گفت: سیاستی که دولت می تواند در ارتباط با این کشور داشته باشد این است که به مردم روشن و واضح بگوید اگر انگلستان و سایر کشورها توانستند با جمهوری اسلامی تعامل همراه با احترام داشته باشند با آنها رابطه برقرار می‌کنیم و در غیر این صورت با هیچ کشوری تعارف نداریم و غیرازاین راه بیراهه است و نباید انجام داد.

مسعودی خمینی با تأکید بر هوشیار و گوش به زنگ بودن در همه حال خاطرنشان کرد: باید به منویات مقام معظم رهبری توجه کرد و اگر دشمن کوچک‌ترین خلافی را انجام دهد باید  بداند که با آن مقابله می‌کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciqrap.t1arq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما