جمعه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 47576
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

برخی از کانون‌های تولید ریزگرد استان قم نیازمند مالچ‌پاشی است/7 استان درگیر مشکلات دریاچه نمک

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه برخی از نقاط کانون‌های تولید ریزگرد استان قم نیازمند مالچ‌پاشی است، گفت:‌ این سازمان در حوزه رسالت‌های خود بر اساس مطالعات جامع با تمام توان در خدمت استان‌های مجاور دریاچه نمک است و برای تامین اعتبارات مورد نیاز و رفع مشکلات تلاش می‌کند.
برخی از کانون‌های تولید ریزگرد استان قم نیازمند مالچ‌پاشی است/7 استان درگیر مشکلات دریاچه نمک
به گزارش قم نیوز، خداکرم جلالی در حاشیه نخستین همایش ملی بحران دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار حوضه مرکزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در مورد بیابان‌های ناپایدار، کمبود آب، بیابان‌زایی و تغییر اقلیم در سطح جهانی مشکلاتی داریم، اظهار کرد: برای مدیریت سرزمین و رسیدن به توسعه پایدار نیازمند جامع‌نگری در حوضه آبخیز با مشارکت مردم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ششم به مشکل نبود جامع‌نگری در مدیریت حوضه آبخیز توجه کرده است، اضافه کرد: امیدواریم برای اجرایی کردن آمایش سرزمینی به عنوان مبنای مدیریت سرزمین به نتایج مطلوبی برسیم؛ در مورد دریاچه نمک هفت استان مختلف با دستگاه‌های مختلف اجرایی باید در کنار یکدیگر قرار گیرند به همین علت با مدیریت حوضه‌ای می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از وجود 105 هزار هکتار کانون تولید ریزگرد در استان قم یاد کرد و گفت: استان قم در منطقه خشک و بیابانی قرار دارد و بیشتر از 80 درصد مساحت این استان دارای ویژگی‌های بیابانی است به همین علت بیابان‌زدایی و جلوگیری از پیشرفت پدیده گرد و غبار با محوریت راهکارهای بیولوژیک در این استان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از گونه‌های گیاهی در استان قم رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: برخی از گونه‌ها علاوه بر اینکه پوشش گیاهی مطلوبی برای تثبیت شن‌های روان ایجاد کرده می‌توانند در عرصه دامداری نیز نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشند.

جلالی خاطرنشان کرد: حوضه‌های آبخیز باید مبنای سیاست‌گذاری مدیریت سرزمین باشد چرا که این مبنا می‌تواند دستگاه‌ها را در راستای رفع مشکلات همسو کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برخی از نقاط کانون‌های تولید ریزگرد استان قم نیازمند مالچ‌پاشی است، یادآور شد:‌ سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در حوزه رسالت‌های خود بر اساس مطالعات جامع با تمام توان در خدمت استان‌های مجاور دریاچه نمک است و برای تامین اعتبارات مورد نیاز و رفع مشکلات تلاش می‌کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciqwa5.t1ayy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما