سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : 28586
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم:

تقابل با «اسلام اصیل» انگیزه شکل‌گیری داعش است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به گستردگی و نفوذ اسلام در جهان گفت: نشر و قدرت جهان اسلام، دشمنان را به مقابله و تشکیل گروه‌هایی مانند داعش سوق داد که هدفی جز تخریب چهره اسلام ندارند.
تقابل با «اسلام اصیل» انگیزه شکل‌گیری داعش است
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام محمدمهدی گرجیان ظهر امروز(دوشنبه) در کارگاه علمی جاودانگی دین و شریعت که در سالن شهید عارف‌الحسینی مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: انسان‌ها به تنهایی نمی‌توانند همه امور زندگی خویش را انجام دهند و نیازمند زندگی اجتماعی هستند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم افزود: خداوند انسان را خلق کرد ‌و انسان باید با برنامه‌ریزی زندگی کند، انسان به‌واسطه عبادت‌هایی که انجام می‌دهد مسیر بندگی را به‌خوبی طی می‌کند و راه را اشتباه نمی‌رود.
 
گرجیان با تأکید بر لزوم خداپرستی و تبعیت از دستورات الهی بیان کرد: خداوند در همه زمینه‌ها انسان را به کمال می‌رساند و نیازهای وی را نیز برطرف می‌کند؛ ما هم باید در همه کارهای خویش تابع دستورات خداوند متعال باشیم.
 
وی عنوان کرد: پیشرفت‌های علمی تغییری در نیازهای انسان‌ها ایجاد نمی‌کند، انسان‌ها باید این موضوع را بدانند که معادی وجود دارد و اگر غیر از دستورات خداوند عمل کنند از انسانیت خویش دور می‌شوند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم با تأکید بر رفع همه نیازهای انسان با توجه به دین‌داری تصریح کرد: دینی که به‌عنوان دین جامع انتخاب می‌شود، همه نیازهای اجتماعی، فردی و معنوی انسان‌ها را مورد عنایت قرار می‌دهد و رفع می‌کند.
 
وی با اشاره به گستردگی و نفوذ اسلام در جهان گفت: نشر و قدرت اسلام در جهان سبب شده ‌تا دشمن به مقابله با آن بپردازد و بر این اساس داعش را ایجاد کرده است تا بتواند چهره اسلام را مخدوش کند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به علل پویا و زنده بودن دین اسلام بیان کرد: یکی از نکاتی که دین اسلام را زنده و پویا نگه داشته، ‌اجتهاد آن است و علت دیگر جامعیت دین اسلام است.
 
گرجیان عنوان کرد: اگر دنیای ما درست باشد آخرت ما هم درست می‌شود چون آخرت بدون دنیا نمی‌شود و تا از مرحله دنیا به‌خوبی عبور نکنیم به آخرت نمی‌رسیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdciqwar.t1avv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما