شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 52516
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علمیه قم:

تلاش در حوزه مقابله با اعتیاد مصداق کار خیر و خدمت اجتماعی است

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بسياري از اقدامات مشاهده شده در مركز نگهداری، درمان و کاهش آسیب و حوزه پیشگیری از اعتیاد، مختص استان قم بوده و اين اهتمام و خلاقيت جاي تقدير داشته و البته انتقال تجارب به ديگر استان‌ها نیز لازم است.
تلاش در حوزه مقابله با اعتیاد مصداق کار خیر و خدمت اجتماعی است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به همراه ابوالفضل شریفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم پیش از ظهر امروز از مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب استان قم واقع در قمرود بازدید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روستاآزاد در این بازدید که از کلیه بخش‌ها و فعالیت‌های مرکز اعم از خواهران و برادران صورت گرفت، با اشاره به تلاش‌های گسترده‌ای که در این مرکز برای رهایی معتادین از ورطه اعتیاد انجام می‌شود گفت: تلاش‌های تمام خادمان این مرکز مصداق واقعی کار خیر و خدمت اجتماعی بوده و به تعبیر قرآن احیا و دست‌گیری است.

وی با بیان اینکه براساس آمار و اطلاعات، بسیاری از افرادی که به این مراکز ارجاع داده می‌شوند با اقداماتی که انجام می‌شود با بهبودی کامل به آغوش خانواده و اجتماع باز می‌گردند خاطرنشان کرد: این اقدام یک خدمت شایسته و ارزشمند است که باید از آن تقدیر کرد.

 معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ علمیه قم فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف مرکز ترک اعتیاد قمرود را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد و تصریح کرد: بسیاری از اقدامات مشاهده شده در این مرکز، مختص استان قم بوده و این اهتمام و خلاقیت جای تقدیر داشته و البته انتقال تجارب به دیگر استان‌ها نیز لازم است.

روستاآزاد فرهنگ‌سازی در زمینه‌ مقابله با اعتیاد به مواد مخدر را مقوله‌ای مهم خواند و ابراز کرد: پیگیری این مهم  موجب پیشگیری و برون رفت از بسیاری از معضلات اجتماعی می‌شود.

وی ضمن تقدیر از فعالان حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در استان قم، این کار را اقدامی فرهنگی و ارزشمند دانست و گفت: امیدواریم شاهد مرتفع شدن این آسیب‌های اجتماعی با همکاری تمامی ارگان‌های ذی‌ربط باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به اقدامات این شورا و مراکز وابسته برای درمان معتادان و پیشگیری از اعتیاد در جامعه گفت: در سال‌های اخیر رویکرد جدی این دبیرخانه در حوزه ایجاد هماهنگی بیشتر در توسعه برنامه‌های آموزشی با محوریت خانواده‌ها و اقشار آسیب‌پذیر بوده و طبق ارزیابی صورت گرفته طی این مدت شاهد اثربخشی بالای اقدامات بوده‌ایم.

شریفی با تاکید بر فعالیت‌های مرکز ترک اعتیاد قمرود اذعان کرد: در این مرکز با استفاده از روش‌های علمی و با تکیه بر آموزه‌های دینی و اخلاقی، احیای فرد معتاد به عنوان یک بیمار در دستور کار قرار داشته و در این زمینه نیز توانسته‌ایم میزان موفقیت بالایی در احیای معتادین و بازگشت آنها به آغوش خانواده داشته باشیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciqwaw.t1arz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما