سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 28766
آیت‌الله نوری‌همدانی:

انقلاب اسلامی چهره استکبار را در جهان منفور می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله نوری‌همدانی بابیان اینکه در جبهه استکبار دشمنان با یکدیگر متحد و در مقابل اسلام ایستاده‌اند گفت: نباید در خود تردید راه دهیم زیرا این انقلاب مستضعفین را بیدار و مستکبران را منفور کرده و زمینه ظهور را ایجاد می‌کند.
انقلاب اسلامی چهره استکبار را در جهان منفور می‌کند
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب خواهر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) تهران اظهار داشت: مهم‌ترین کار انسان‌سازی است و در دنیا باید به تکامل رسید.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به فلسفه آفرینش انسان افزود: خداوند جهان را برای اینکه انسان به کمال برسد آفریده است و انسان موجودی باقدرت و باعظمت است که خداوند پیامبران را برانگیخت تا انسان‌ها را بسازند.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اصول انسان‌سازی خاطرنشان کرد: اصل اول انسان‌سازی علم است و در کلام پیامبر اکرم (ص) آمده که یادگیری علم بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.
 
وی بابیان اینکه در 80 آیه خداوند در قرآن به تکریم علم اشاره‌کرده است گفت: دومین اصل انسان‌سازی ایمان، اعتقاد و درون سازی است و پیامبران با قلب انسان ارتباط برقرار می‌کنند و اگر در قلب انسان ایمان به نبوت، ولایت و معاد و اعتقاد به ارزش‌های دینی باشد انسان‌سازی صورت می‌گیرد.
 
آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه 750 آیه در قرآن به ایمان و اعتقاد اشاره‌شده است افزود: برخی از این آیات به خلقت خود انسان اشاره دارد و با شناخت درونی خود می‌توانیم به تکامل برسیم.
 
استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه از هماهنگی میان موجودات و نظم خلقت می‌توانیم به وجود خداوند پی ببریم افزود: سومین اصل انسان‌ساز عقل انسان است و این عقل با علم تفاوت دارد.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه با خواندن علوم می‌توانیم عالم شویم گفت: عقل به معنی تشخیص صحیح از ناصحیح است و ممکن است کسی عالم باشد ولی عاقل نباشد.
 
وی با اشاره به اینکه عقل به معنای تشخیص حق از باطل است افزود: با عقل باید تشخیص دهیم چه کسانی در راه حق هستند و چه کسانی در راه باطل حرکت می‌کنند.
 
آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه اصل چهارم انسان‌سازی اخلاق است خاطرنشان کرد: کتاب معراج السعاده کتابی مربوط به اخلاق است و خواندن آن را توصیه می‌کنم.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید اخلاق خوب را شناسایی کرد گفت: باید مراقب بود تا اخلاق بد در روح انسان ایجاد نشود.
 
مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه اصل پنج انسان‌سازی عمل است افزود: ممکن است شخصی علم و عقل داشته باشد اما باید عمل‌کننده به‌حق نیز باشد.
 
وی بابیان اینکه تمام انسان‌ها به‌جز پیامبران و امامان (ع) دارای نقص هستند گفت: باید برای رفع این نواقص در سایه تربیت ائمه (ع) و علما گام برداریم تا به خودسازی برسیم.
 
آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه ابتدا باید خودسازی کنیم و سپس به جامعه بپردازیم افزود: در این بخش باید همه سعی کنند و بعد از خودسازی برای تربیت جامعه تلاش کنیم.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه زنان در ساخت جامعه نقش بیشتری از مردان دارند و مؤثر هستند افزود: نقش مادر در ساخت انسان اثربخش‌تر از پدران است و اسلام نیز به دنبال ساخت بیشتر زنان در جامعه است.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه برخی فکر می‌کنند مردان از زنان کامل‌تر هستند افزود: اگر مردان بزرگ در جامعه وجود دارند این از نقش مادران است و تفاوتی در کمال بین این دو نیست.
 
وی بابیان اینکه پیامبر اکرم (ص) باب علم را به روی زنان گشود افزود: تعداد زیادی از زنان در دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها رفتند و به شهادت رسیدند و این حرکت افتخارآمیز از زمان پیامبر اکرم (ص) آغازشده است.
 
آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه زنان باید با قرآن و نهج‌البلاغه آشنا باشند گفت: با آگاهی به این منابع می‌توان درراه حق گام برداشت و از اسلام پیروی کرد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه در آیه 35 سوره احزاب خداوند بر عدم تفاوت زنان و مردان اشاره‌کرده است افزود: خداوند در این آیه اعلام می‌کند در تقوا و ایمان و اطاعت از خداوند بین زنان و مردان تفاوتی ندارد.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جایگاه زنان در جامعه و نگاه ویژه خداوند به آنان اظهار داشت: باید دختران خود را به‌خوبی تربیت کنیم تا در نسل بعدی جامعه شاهد وجود جوانانی باشیم که باایمان و تقوا زندگی می‌کنند.
 
وی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) عالم برجسته‌ای بود که توانست به‌واسطه انقلاب مردم را از زیر سیطره استبداد نجات دهد و ایشان قهرمان میدان علم، ادب و بیان بودند.
 
آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه دشمن در جنگ تحمیلی و کمک 35 دولت به عراق نشانه تلاش آن‌ها برای خاموش کردن انقلاب اسلامی بود خاطرنشان کرد: نظام ولایی قدرتمند که در رأس ان آیت‌الله خامنه‌ای قرار دارند نظامی است که توانسته حکومت و اسلام را یکجا تجمیع کند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه در جبهه استکبار دشمنان با یکدیگر متحد شده‌اند در مقابل اسلام ایستاده‌اند گفت: نباید در خود تردید راه دهیم و بدانیم این انقلاب مستضعفین را بیدار می‌کند و مستکبران را منفور می‌کند و زمینه ظهور ایجاد می‌شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdciqyar.t1avq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما