جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : 13942
آیت الله حسینی بوشهری:

کاندیداهای ریاست جمهوری از تبلیغات مصرفانه خودداری کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری از تبلیغات مصرفانه و تزويرانه خودداری کرده و ژست تبلیغات اروپایی به خود نگیرند.
کاندیداهای ریاست جمهوری از تبلیغات مصرفانه خودداری کنند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به لزوم رعایت قوانین از سوی شورای نگهبان و دست اندرکاران آن در انتخابات سال جاری اظهار داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری از تبلیغات مصرفانه و تزويرانه خودداری کرده و ژست تبلیغات اروپایی به خود نگیرند چرا که نباید یک کشور اسلامی با دارا بودن هزاران شهید و جانباز را به فضا و محیطی اروپایی جلوه داد.

وی بیان داشت: نظام اسلامی از همه گردنه های صعب العبور خود با سرافرازی عبور کرده و حضور پر شور مردم پای صندوق های رای پاسخ تمام کارشکنی‌های دشمن را خواهد داد و هر رایی که به صندوق انداخته می‌شود تیری در چشم دشمنان است.

امام جمعه قم بیان کرد: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و ذخیره‌ای برای امنیت کشور است و در شرایط کنونی که دشمن ما را تهدید می‌کند با حضور گسترده خود در این انتخابات می‌توانیم پاسخ تمام کارشکنی های دشمنان را داده و دشمن را نظاره گر خود کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته شاهد اهانت وهابیت تکفیری به مقدسات مسلمانان بودیم، افزود: عده ای از دشمنان با نام اسلام و طرفداری از پیامبر گرامی اسلام دست به جنایات وحشیانه ای زدند که باید در این رابطه پاسخ روشنی به مسلمانان بدهند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در این رابطه ادامه داد: آن هایی که دست به این اقدامات وحشیانه زدند همان کسانی هستند که طلب رحمت در کنار مرقد را شرک دانسته در حالی که در مقابل آن طاغوت‌ها تسلیم شدند.

وي با اشاره به سکوت سازمان های بین المللی بیان کرد: آنها در برابر تخریب یک اثر باستانی به شدت موضع می‌گیرند در حالی که در برابر این جنایات نسبت به صحابی پیامبر (ص) و یار امام علی(ع) سکوت کرده و روشن است که همه آنها با همه همدست بوده و دشمن اسلام هستند.

نماينده مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حمله اسرائیل به سوریه بلافاصله بعد از اهانت به مقدسات مسلمانان اضافه کرد: سران کشورهای عربی که با دشمنان اسلام همدست هستند باید بدانند که با کمک به دشمنان به جایی نرسیده و کارشان اثری نخواهد داشت.

دولت در رابطه با مشکلات گرانی کاغذ اقدامات جدی داشته باشد
وي در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عنوان کرد: نمایشگاه کتاب یکی از پدیده‌های بزرگ فرهنگی است که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت اما با گرانی کاغذ عده ای برای خرید کتاب مشکلاتی داشتند.

خطیب نماز جمعه قم در این زمینه با بیان اینکه باید برای نسل جوان کتاب‌های مفیدی تولید شود، ادامه داد: کتاب باید جزو سبد نیازهای روحی مردم قرار بگیرد و دولت همان طور که غذای جسم مردم را تأمین می کند، باید به فکر غذای روح آنها نیز بوده و در رابطه با مشکلات گرانی کاغذ اقدامات جدی داشته باشد.

گناهان در ماه رجب بخشيده مي‌شود

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه رجب یادآور شد: رجب ماهی بزرگ است که در آن نمازها ۲ برابر پاداش داشته و گناهان نیز در این ماه آمرزیده می‌شوند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام تصریح کرد: کسانی که از روی ایمان به خدا معتکف می‌شوند، خداوند گناهانشان را آمرزیده و آن‌ها راه و رسم دیگری را در زندگی خود در پیش می‌گیرند.

وی با بیان اینکه کلاس‌های بندگی در این ماه از امتیازات بالایی برخوردار است، ادامه داد: روز اول ماه رجب میلاد امام محمد باقر(ع) است و روز سوم این ماه شهادت امام هادی (ع) کسی که توسط خلیفه عباسی و با سم به شهادت می‌رسد، است.

عضو جامعه مدرسين حوزه اضافه کرد: سوم ماه رجب سالروز فتوای بزرگ مرجع تقلید شیعیان، آیت الله میرزا رضای شیرازی است؛ کسی که با دادن فتوای لغو امتیاز تنباکو، جهان جایگاه این مرجع تقلید و روحانیت را شناخت.

پرهيز از افراط در محبت به فرزندان

آیت الله حسینی بوشهری همچنين در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه همگان به تقوا عنوان کرد: تقوا بهترین ارمغان و هدیه امت اسلامی است که می توان یکدیگر را به آن سفارش کرد و اگر این موضوع به صورت شعار درآمده و در جامعه اجرا شود، سلامت جامعه تضمین می شود.

وی بیان کرد: همه اعمال و رفتار ما نزد خداوند ثبت می‌شود و لازم است مراقب خود بوده و از انجام گناهان حتی کوچک هم پرهیز کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام باقر (ع) در زمان خود همواره با انحراف و بدعت های زمانه و اندیشه خوارج مبارزه کرد و شاگردان بسیاری تربیت کرد که ۷۰ تا ۳۰ هزار حدیث از ایشان فراگرفته بودند.

وی با اشاره به حدیثی از سیره تربیتی امام باقر(ع) افزود: در محبت ورزی به فرزندان افراط نکنید که بزرگترین خطر را متوجه فرزند می‌کند و موجب می‌شود او در مسیر دینی رشد نکند.

خطیب نمازجمعه قم با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) بیان کرد: نزدیک ترین حالت انسان در کفر این است که عیوب برادر دینی خود را پرونده سازی کرده و به یاد بسپارد تا روزی، او را به این وسیله سرزنش و در جامعه رسوا کند.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم عیوبمان برملا نشود باید عیب دیگران را پوشش دهیم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcir3az.t1ap52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما