يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 47332
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم:

استان قم در زمینه تولید برق از طریق انرژی خورشیدی ظرفیت خوبی دارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: در این استان در زمینه تولید برق از طریق انرژی خورشیدی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.
استان قم در زمینه تولید برق از طریق انرژی خورشیدی ظرفیت خوبی دارد
به گزارش قم نیوز، سید حسن رضوی امروز با اشاره به وضعیت تولید برق در استان اظهار کرد: در زمینه تولید برق در استان قم به بحث‌های محیط زیستی توجه می‌شود، این استان در زمینه تولید برق از طریق انرژی خورشیدی ظرفیت‌های خوبی دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون برای تولید حدود 100 مگاوات برق در استان قم از طریق انرژی خورشیدی و انرژی‌های نو متقاضی داریم و امکان رسیدن این رقم به 300 مگاوات هم وجود دارد، استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی و انرژی‌های نو برای تولید برق یکی از برنامه‌های اساسی در استان قم است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: اکنون در استان حدود 700 مگاوات برق تولید می‌شود، این در حالی است که نیاز برق استان قم حداکثر 570 مگاوات است، البته باید نیازهای برق استان قم در آینده هم از خود استان تامین شود و این مساله امکان پذیر است.

رضوی در پایان با اشاره به وضعیت شبکه انتقال و تامین گاز در استان قم خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی برای تامین گاز شهر قم نداریم، همچنین متقاضیان زیادی در بخش‌های حقیقی و حقوقی برای ایجاد نیروگاه‌های مقیاس کوچک CHP در استان قم وجود دارد و در این زمینه نگاه اقتصادی داریم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcirpa5.t1ayp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما