دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : 36622
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

کاهش استفاده غیراخلاقی از فضای مجازی هدف وزارت ارتباطات است

قم نيوز : قم نیوز: وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه کاهش استفاده غیراخلاقی از فضای مجازی یکی از اهداف وزارت ارتباطات است، گفت: استفاده‌های مفید از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات درحوزه علمیه خواهران با استفاده ازظرفیت‌های بومی تحسین برانگیز است.
کاهش استفاده غیراخلاقی از فضای مجازی هدف وزارت ارتباطات است
به گزارش قم نیوز، محمود واعظی در مراسم بازدید از مرکز داده امین که عصر امروز در حوزه علمیه خواهران استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه کار حوزه علمیه در عرصه سخت افزاری و نرم افزاری بسیار خوب بوده است، اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران در عرصه سخت افزای سرمایه را فقط در جایی استفاده کرده‌اند که نیاز بوده است و هدر رفت سرمایه نداشته‌اند واین نشان از دلسوزی مسئولان این حوزه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این که این کارهای نرم افزاری به صورت بومی بوده است، افزود: این نشان می‌دهد که از این ظرفیت می‌توان در تولید انواع و اقسام این برنامه‌ها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه ما در کشور این است که استفاده‌های غیر اخلاقی از فضاهای مجازی را کاهش دهیم و زیرساخت هایی را تجهیز کنیم که بتوانیم از آنها بهترین استفاده را صورت دهیم.

واعظی تصریح کرد: اگر بخواهیم زیرساخت ایجاد شود و نتیجه زیرساخت‌ها در حوزه‌های علمیه و صرف چنین مواردی شود خیال مسئولان فعال در این حوزه هم راحت‌تر می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیشرفت ارتباطات در حوزه قرآن و دین ابراز قدردانی کرد و افزود: امروز پیشرفت‌ها سبب شده است که هر چیزی که در حوزه قرآن و احادیث می‌خواهیم با یک کلیک می‌توانیم به دست آوریم.

وی با اشاره به اینکه اگر فکر روشن و جامعی بالا سر این کار نبود نمی‌توانست به نتیجه برسد، عنوان کرد: کسی که آینده نگری داشته است می‌تواند دریابد که ما که ادعای ام القرای اسلامی را داریم باید در همه زمینه‌ها از جمله فناوری پیشرفت داشته باشیم و در این راه از قدرت‌های بومی استفاده کنیم.

واعظی با اشاره به اینکه باید هم تسلط به آموزه‌های دینی داشته باشیم و بدانیم از این آموزه‌ها در دنیای امروزی چگونه استفاده کنیم، بیان کرد: دستاوردهای حوزه علمیه خواهران گنجایش عظیمی دارد و بسیار بالاتر از سطح حوزه علمیه خواهران است و ظرفیت پوشش سایر حوزه‌ها را هم دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه علمیه خواهران می‌توانید کار بزرگی را انجام دهید، افزود: ما در وزاتخانه هم نمی‌توانیم تنها با تقدیر کار را تمام کنیم، از نظر مالی در حد توان حمایت خواهیم کرد، باید سازوکاری را برای پیشرفت های ارتباطی حوزه علمیه خواهران ایجاد کنیم و نباید به دنبال کسب سود از حوزه علیمه خواهران باشیم.

وی عنوان کرد: در آینده هم هر کاردیگر در حوزه ارتباطات و فناوری هم که لازم باشد در حوزه علیمه خواهران انجام شود همراهی خواهیم کرد و برای برنامه‌های مختلفی که در آینده لازم است در این مرکز انجام شود حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcirqap.t1aqr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما