يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 39232
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله یزدی:

نباید به اقتدار نظام اسلامی کمترین خدشه‌ای وارد شود/ نگذاریم ارزش‌های دینی در جامعه کمرنگ شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نباید ذره‌ای به اقتدار نظام اسلامی که امروز نقطه امید مستضعفان جهان است خدشه وارد شود، گفت: پاسداران که محافظان انقلاب اسلامی به شمار می‌روند باید شناخت کاملی از مبانی و ارزش‌های این نظام داشته باشند.
نباید به اقتدار نظام اسلامی کمترین خدشه‌ای وارد شود/ نگذاریم ارزش‌های دینی در جامعه کمرنگ شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز در همایش تبیین شاخصه‌های خط امام خمینی(ره) در حسینیه ثارالله سپاه امام علی بی ابیطالب(ع) قم با اشاره به نقش پاسداران در حفظ حاکمیت اسلام گفت: در نظام اسلامی همه بخش‌ها وظیفه دارند که بر اساس ارزش‌های اسلامی حرکت کرده و فرهنگ دینی را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه معنی حفظ انقلاب اسلامی این است که حاکمیت اسلام در نظام سیاسی پابرجا بماند، گفت: یکی از مسائلی که در حفظ نظام اسلامی و حاکمیت اسلام از اهمیت زیادی برخوردار است هوشیاری و آگاهی نسبت به توطئه‌های دشمنان است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسؤولان در نظام اسلامی و پاسداران باید همواره حافظ و مراقب نظام و دستاوردهای ارزنده آن باشند، تاکید کرد: حفظ آمادگی دائمی برای مقابله با دشمنان از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله یزدی به وضعیت کشور در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: باید برای مقابله با دشمنان به شرایط داخلی کشور، وضعیت کشورهای منطقه و اوضاع جهان اسلام توجه کرده و در کنار آن تحرکات سیاسی و نظامی دشمنان را نیز زیرنظر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حفظ اسلام نباید فقط به انجام امور ظاهری نظیر اقامه نماز جمعه و برگزاری مراسم‌های روضه خوانی بسنده کرد، افزود: اگر در جامعه ما از ارزش‌های انقلاب اسلامی خبری نباشد، هدفی که دنبال آن هستیم محقق نشده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی مانده حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه و اساتید نباید نسبت به شرایط اطراف خود بی‌تفاوت باشند و فقط به فراگیری علوم دینی و درس بحث اکتفا کنند، چرا که اگر چنین شود، حوزه همانند قبل از انقلاب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد هستیم که از سوی آمریکا و دیگر کشورهای استکباری به نام اسلام، تیشه به ریشه اسلام زده می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ امروز در کشور عربستان حکومتی دست نشانده ظلم‌های بسیاری را به مسلمانان و به ویژه شیعیان روا می‌دارند.

آیت‌الله یزدی با اشاره به اینکه نباید ذره‌ای به اقتدار نظام اسلامی که امروز نقطه امید مستضعفان جهان است خدشه وارد شود، گفت: پاسداران که محافظان انقلاب اسلامی به شمار می‌روند باید شناخت کاملی از مبانی و ارزش‌های این نظام داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید حقیقت اسلام در عملکرد پاسداران انقلاب اسلامی متجلی باشد و پاسداران باید در جامعه به گونه‌ای رفتار کنند که دیگر مردم ایشان را الگو قرار دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جود وحدت بین ملت موجب افزایش قدرت حاکمیت اسلام در ایران شده است، گفت: فرد انقلابی کسی است که روی ارزش‌ها حساسیت داشته باشد؛ نباید شهرهای ما حتی شهر قم نسبت به مسئله حجاب که یک ارزش است کم توجهی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای پاسداری از نظام اسلامی باید عملکرد مسؤولان در رده‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد، گفت:‌ در نظام اسلامی هر کجا که تخلفی مشاهده شود، باید تذکر داده شده و در مقابل آن ایستادگی شود.

آیت‌الله یزدی حفظ آمادگی نظامی و دفاعی را از دیگر ضرورت‌ها برای پاسداری از نظام اسلامی برشمرد و تاکید کرد: باید شرایط دفاعی و قدرت نظامی ما به گونه‌‌ای باشد که دشمنان هیچگاه حتی در ذهن خود نیز اجازه تعرض به نظام اسلامی را ندهند.

وی ضرورت هماهنگی کامل مسؤولان نظام و فرماندهان ارشد نظامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نمونه این همکاری و هماهنگی را می‌توان در دستگیری شرور معروف در مدت زمان اندک و فرود هواپیمای حامل وی در خاک ایران مشاهده کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌ها و تغییر حکومت‌ها در دنیا تفاوت‌های بسیاری دارد و با انقلاب اسلامی حاکمیت اسلام برقرار شد و به همین دلیل نیز باید این انقلاب همواره حفظ شود.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امام خمینی(ره) اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در کنار تعبد، تقوا و ایمان، یک الگوی انقلابی است و ایشان با پشتیبانی مردم اسلام ناب را احیا کرد و بعد از قرن‌ها توانست حکومت اسلامی را تشکیل دهد.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه امام راحل توانست با انقلاب اسلامی تشکیل حکومت اسلامی که خواسته اهل بیت(ع) بود را عملی کند، تصریح کرد: به همین دلیل حفاظت و پاسداری از این نظام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و وظیفه‌ای خطیر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcirrap.t1a3p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما