دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 36262

طلایه‌داران نقد وهابیت درصدد تشکیل "جبهه واحد"

قم نيوز : قم نگار: دبیر همایش طلایه‌داران نقد وهابیت با اشاره به لزوم پرهیز از کارهای فرهنگی جزیره‌ای تاکید می‌‌کند: در شرایط کنونی لازم است تمام مسلمانان فعالیت‌های خود را سامان دهند و "جبهه‌ای واحد" تشکیل شود.
طلایه‌داران نقد وهابیت درصدد تشکیل "جبهه واحد"
به گزارش قم نگار، روزی نیست که از جنایت وهابیت و جریان‌های تکفیری در مناطق مختلف اسلامی خبری منتشر نشود. جریانی که با استفاده از جهل و ناآگاهی و فقر اقتصادی و فرهنگی مسلمانان و تازه مسلمانان، نیروهای خود را از سراسر کشورهای دنیا جذب کرده‌اند و با استفاده از حیله‌های رسانه‌ای و تبلیغی و با کمک غول‌های رسانه‌ای دنیا با انتشار فیلم‌هایی از جنایت‌های خود سعی در ایجاد ترس و وحشت در میان کشورهای منطقه کرده‌اند.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از روز گذشته همایش و نمایشگاهی با عنوان «طلایه‌داران نقد وهابیت» در قم برگزار کرده و در آن از ۳۰‌مجموعه فعال در حوزه مبارزه با خطرهای جریان‌های تکفیری دعوت کرده‌اند تا آثار و محصولات خود را در نمایشگاه ارائه کنند و در نشست‌های تخصصی‌ای که در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود، شرکت کنند.

حجت الاسلام سیدمهدی علیزاده موسوی دبیر همایش «طلایه‌داران نقد وهابیت» می‌گوید: در حال حاضر شاهد همگرایی و همکاری گروه‌های مختلف سلفی و وهابی در فضای مجازی و تبلیغی و پژوهش هستیم و در نقاط مختلف جهان ردپای اندیشه‌های انحرافی وهابیت دیده می‌شود و روزی نیست که بر‌اساس این تفکر‌ها در جهان خون بی‌گناه ریخته نشود.

علیزاده موسوی خاطرنشان می‌کند: احصاء موسسه‌های فعال در این عرصه، شناسایی خلأهای موجود، بررسی آسیب‌ها و معرفی راهکار‌ها و راهبردهای مقابله با خطرات جریان‌های سلفی و وهابی از اهداف اصلی این همایش است.

وی تصریح می‌کند: صرفاً متخصصان این حوزه برای شرکت در همایش دعوت شده‌اند و در قطب تعمیق باورهای دینی و مقابله با جریان‌های انحرافی میز تخصصی وهابیت تشکیل می‌شود و تمام نتایج و حاصل این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ایجاد رشته وهابیت شناسی در دانشگاه ادیان و مذاهب

موسسه نجم الهدی وابسته به دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از موسساتی است که در حوزه نقد وهابیت آثار مختلفی منتشر کرده است. روح الله جندقی غرفه دار این موسسه در نمایشگاه «طلایه داران نقد وهابیت» می‌گوید: دانشگاه ادیان و مذاهب از سال ۹۵ در مقطع دکتری رشته‌ای با عنوان وهابیت‌شناسی راه اندازی می‌کند.

دیگر غرفه این نمایشگاه برای موسسه تحقیقات دارالاعلام مدرسه اهل بیت(س) است که آثار چاپی و نرم افزاری خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

حجت‌الاسلام عبدالمحمد شریفات صاحب غرفه این موسسه درباره فعالیت‌های این مجموعه بیان می‌کند: در نقد سلفیت و وهابیت به صورت تخصصی کار می‌کنیم و در همه قالب‌ها از کتابچه و کتاب گرفته تا مجله و نرم افزار به تولید محصول پرداخته‌ایم.

وی می‌افزاید: نقد سلفیت و وهابیت در حوزه جریان‌شناسی، مفهوم‌شناسی، پاسخ به شبهات، بررسی عقاید و مبانی فکری آن‌ها و هم‌چنین شناسایی گروه‌های تکفیری عربستان، عراق، سوریه و مصر از مهم‌ترین برنامه‌های این موسسه در حوزه جریان‌شناسی وهابیت است.

شریفات با بیان اینکه چهار سال است در حوزه نقد وهابیت فعال هستیم، می‌گوید: در حوزه بین‌الملل و ترجمه تالیفاتی به زبان اردو انگلیسی و عربی داریم و درصدد انتشار آثار خود با زبان فرانسه نیز هستیم.

دعوت سایر مذاهب اسلامی به گفت‌وگو و همدلی

حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی رضوی‌پور مسئول غرفه بنیاد فرهنگی امامت در این باره تصریح می‌کند: ما یکی از رسالت‌های خود را حضور در عرصه‌های مختلف فرهنگی کشور می‌دانیم و علاوه بر فعالیت در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی مباحث مربوط به امامت در بحث آفرینش در حوزه عقیدتی نیز حضور جدی داریم و یکی از مهم‌ترین عرصه‌های مورد بررسی موسسه ما مبارزه و نقد اندیشه‌های جریان‌های تکفیری است.

وی می‌افزاید: تاکید بنیاد امامت در این نمایشگاه تاکید بر روش فکری علامه میرحامد حسین صاحب کتاب عبقات الانوار و آثار و شیوه‌های فکری ایشان در قالب آثار آیت‌الله میلانی است. همچنین نشست‌هایی را هم در نمایشگاه «طلایه‌داران نقد وهابیت» برگزار می‌کنیم و به‌حمدالله از سوی اقشار مختلف جامعه شاهد استقبال خوبی هستیم.

رضوی‌پور تصریح می‌کند: در نمایشگاه کتاب تهران امسال چهار غرفه در اختیار داشتیم و یکی از میزهای کار‌شناسی در آن نمایشگاه بحث وهابیت بوده به طور که به گفته مسئولان نمایشگاه کتاب یکی از بهترین غرفه‌ها متعلق به بنیاد امامت بود.

وی اعلام می‌کند: در حوزه مبارزه با وهابیت کتاب «نقد فکری یا ریشه شناسی وهابیت» اثر آیت الله میلانی از جمله آثار شاخص بنیاد امامت است و برای اقشار جوان کشور نیز کتاب‌های جیبی با این موضوعات تولید کردیم که در نمابیشگاه‌های مختلفی عرضه شده و با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

برگزاری کمیسیون‌های آموزش، پژوهش و تبلیغ با حضور اساتید و صاحب نظران هر عرصه در قالب نشست‌های تخصصی از برنامه‌های دیگر این نمایشگاه است که در این پنج روز در نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه «طلایه داران نقد وهابیت» و آگاهی از محصولات موسسات فعال در حوزه مبارزه با خطرهای جریان‌های تکفیری تا یکم بهمن ماه به سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم واقع در خیایان معلم مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcirrap.t1aqq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما