سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 30042
منبع : سراج 24
قم نیوز گزارش می‌دهد؛

نگرانی نهضت آزادی از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات هسته‌ای/توصیه انتخاباتی نضهت آزادی به دولت

قم نيوز : قم نیوز: یک عضو نهضت آزادی گفت: اگر مذاکرات هسته‌ای تا آستانه انتخابات بتواند به موفقیت‌های ملموسی دست یابد، می‌‌تواند عامل توفیق دولت و اصلاح‌طلبان و در نتیجه اعتدالگرایان در انتخابات مجلس شود.
نگرانی نهضت آزادی از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات هسته‌ای/توصیه انتخاباتی نضهت آزادی به دولت
به گزارش قم نیوز، اصلاح طلبان هنوز به فکر چیدن میوه‌های لوزان در بهارستان هستند.

غلامعباس توسلی از اعضای نهضت آزادی طی یادداشتی در روزنامه اصلاح‌طلب آرمان امروز نتیجه انتخابات مجلس دهم را به مذ اکرات هسته‌ای گره می‌زند و بدون در نظر گرفتن منافع ملی موفقیت مذاکرات هسته‌ای را برای اصلاح‌طلبان و دولت عنوان می‌کند. وی در یادداشت خود می‌نویسد: «به نظر می‌رسد اگر مذاکرات هسته‌ای تا آستانه انتخابات بتواند به موفقیت‌های ملموسی دست یابد، می‌‌تواند عامل توفیق دولت و اصلاح‌طلبان و در نتیجه اعتدالگرایان در انتخابات مجلس شود.»

در همین رابطه احمد خرم، یکی از وزرای دولت اصلاحات در گفتگو با یک روزنامه اصلاح طلب گفته بود: از‌‌‌ همان ابتدای سال ۹۴ ما شاهد تحولات عمیقی در قالب گروه‌های سیاسی هستیم. من فکر می‌کنم جناح نزدیک به دولت به واسطه موفقیت در مذاکرات هسته‌ای دست بالا را در معادلات سیاسی ایران داشته باشد. اولین معادله سیاسی‌‌‌ همان انتخابات است. با توجه به روند نزدیکی اصلاح طلبان به دولت در طی دو سال اخیر به جرات می‌توانم ادعا کنم از پیش برنده انتخابات مجلس اصلاح طلبان هستند. کسی که خوب بتواند میوه‌های توافق لوزان را بچیند. برنده بیانیه لوزان در عرصه داخلی است.

وابسته شدن سبد انتخاباتی اصلاح طلبان به مذاکرات هسته‌ای و پیامدهای لوزان سوییس بیش از هرچیز از جنس تفکر این جریان برای وابسته کردن مسائل جناحی و حزبی به منافع ملی خبر می‌دهد. در شرایطی که انتقادهای فراوانی به متن کلی سوییس توسط کار‌شناسان فنی و حقوقی مطرح شده است، رویکرد تایید چشم بسته توافق سوییس و استفاده از آن به عنوان یک ابزار انتخاباتی از سوی جریان اصلاح طلب بی‌توجهی این افراد به مسائل ملی و منفعت جمعی را حکایت می‌کند.

شکوری راد نیز در گفتگو با شرق از تحلیل شرایط انتخاباتی اصلاح طلبان پس از موفقیت یا شکست تیم دولت در مذاکرات هسته‌ای خبر می‌دهد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciruap.t1au52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما