پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 25002

الگو طلاب از سبک زندگی و سیره آیت‌الله صافی

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله صافی و تلاش مجدانه ایشان در امر تحصیل گفت: سبک و سیره زندگی این مرجع شیعه برای طلاب باید به یک الگو تبدیل شود.
الگو طلاب از سبک زندگی و سیره آیت‌الله صافی
به گزارش قم نیوز به نقل از ستاد خبری انتشارات آیت‌الله صافی گلپایگانی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در حاشیه بازدید از غرفه این انتشارات اظهار کرد: ممارست در تحصیل و تدریس علم با کتاب و قلم، مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله صافی است که این مسئله باید سرمشقی برای اساتید و حوزویان باشد.

وی با تأکید بر اینکه آیت‌الله صافی همواره در تحصیل علم مجدانه عمل کرده است، تصریح کرد: نظم، برنامه‌ریزی و با برنامه کار کردن از دیگر ویژگی‌های بارز این مرجع تقلید است.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تشریح ویژگی‌های برجسته این عالم وارسته بیان کرد: آیت‌الله صافی ویژگی‌های اخلاقی منحصر به‌فردی دارند که صداقت، معنویت، خلوص و صفای خاص ایشان مثال‌زدنی است.

مقتدایی اضافه کرد: صداقت و معنویت آیت‌الله صافی در صحبت‌ها، سخنرانی‌ها، معاشرت‌ها، درس‌ها و مصاحبه‌های ایشان مشهود است.

وی بیان کرد: رفتار آیت‌الله صافی سرمشق و الگویی ارزنده برای دیگران به‌ویژه طلاب و اساتید حوزه در کسب معنویت به شمار می‌رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت الگو گرفتن طلاب از سبک و سیره زندگی این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر جدیت مداوم و پیگیری‌ها و مشغول به عبادت و تحصیل بودن در شب و روز بااستعداد و هوش سرشار توأم باشد، انسان به مقامات عالی می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سوابق درخشان خانوادگی آیت‌الله صافی گلپایگانی را مورد توجه قرارداد و گفت: در سنگر علم و دین، پدر و برادر این مرجع عالی‌قدر، از بزرگان حوزه و شخصیت‌های بسیار تأثیرگذار و نقش‌آفرین در حوزه بودند.

آیت‌الله مقتدایی در ادامه به شخصیت آیت‌الله صافی اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان از شخصیت‌های بسیار تأثیرگذار در حوزه و جهان اسلام هستند که امیدواریم خداوند متعال امثال ایشان را زیاد کرده و طول عمر پربرکت به ایشان عنایت کند تا دیگران بتوانند از علم، اخلاق، روش و سبک زندگی این عالم بزرگوار بهره کافی ببرند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciruar.t1awu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما