سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 33832
رئیس سازمان محیط زیست در جلسه شورای مدیریت بحران قم:

سبز شدن اقتصاد کشور از جمله اهداف اصلی دولت یازدهم است

قم نيوز : قم نگار: رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه دولت یازدهم رویکرد جدی به حل مشکلات زیست محیطی دارد گفت: یکی از برنامه‌های دولت یازدهم سبز شدن اقتصاد کشور است و به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد.
سبز شدن اقتصاد کشور از جمله اهداف اصلی دولت یازدهم است
به گزارش قم نگار، معصومه ابتکار شامگاه دوشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران قم که در سالن امام رضا (ع) استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: در ۲ سال گذشته در کنار مسائل اقتصادی و تحریم‌ها مسائل زیست محیطی و احیای تالاب‌ها مورد تاکید و پیگیری دولت یازدهم بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست بابیان اینکه رئیس جمهور و دولت در راستای رفع مشکلات زیست محیطی اهتمام جدی دارند افزود: مقام معظم رهبری با منویات‌شان به ترسیم مشکلات زیست محیطی پرداختند و تاکید کردند اگر توجهی به مشکلات محیط زیستی صورت نگیرد کشاورزی با مشکلات عدیده ای روبرو می‌شود.

ابتکار با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی و تغییر اقلیم کشور جدی است و باید مورد توجه قرار بگیرد بیان کرد: در سال‌های متمادی این موضوع مورد تاکید قرار گرفت اگر محیط زیست مورد توجه قرار نگیرد کشورمان به سوی فرسایش خاک و کانون‌های بیابانی می‌رود و باید تلاش شود تا مشکلات زیست محیطی کشورمان رفع شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت برای تغییرات آب و هوا و کشاورزی و صنعت برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده گفت: امروز دنیا با افزایش دمای هوا روبه‌رو شده که این موضوع به معنای تبخیر و ازبین رفتن رطوبت خاک است، تغییر اقلیم یکی از مشکلات اساسی کشور است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کشورهای دنیا از ۲سال گذشته با برگزاری جلسات متعدد در راستای رفع مشکلات محیط زیست و رفع آلودگی هوا برنامه ریزی کرده‌اند بیان کرد: از دست‌رفتن تنوع زیستی جهان مشکل اساسی و بسیار جدی است که احیای تالاب‌ها و جنگل‌ها و خاک مورد توجه کشورهای جهان است و فعالیت‌های زیادی در راستای حفظ آن انجام می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: حوض سلطان و دریاچه نمک دو تالاب مهم و مورد توجه هستند که نیازمند توجه بیشتر و احیا هستند، کارشناسان تاکید زیادی کردند که طرح انتقال آب اقدام غلطی است و سبب از بین رفتن طبیعت و مشکلات آن منطقه می‌شود و در آینده زمینه مشکلات زیست محیطی می‌شود.

ابتکار با بیان اینکه دولت یازدهم رویکرد جدی به حل مشکلات زیست محیطی دارد بیان کرد: یکی از برنامه‌های دولت یازدهم سبز شدن اقتصاد کشور است و به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد، شیوه دامداری و کشاورزی سنتی باید اصلاح شود و در راستای حفظ محیط‌زیست گام برداریم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به جلسات دولت تدبیر و امید در راستای رفع مشکلات تالاب‌های کشور گفت: دولت یازدهم برای تالاب‌های کشور ردیف استانی گذاشته و تلاش می‌کنیم تا منابع مالی مناسبی برای دو تالاب حوض سلطان و دریاچه نمک اختصاص پیدا کند و این دو تالاب مهم استان قم احیا شود.

وی اظهار داشت: باید از فرصت بارش باران استفاده کرد و بتوانیم بحران‌های جدی را تبدیل به فرصت کرده و مشکلات زیست‌محیطی استان را رفع کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: رفع مشکل گرد و غبار، اصلاح امور کشاورزی و دام، مقابله با چاه‌های غیر مجاز و رودخانه‌های زیر زمینی از جمله موضوعات مورد توجه دولت است و در این زمینه همه دستگاه‌ها باید اهتمام و فعالیت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcirvap.t1app2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما