سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 38882
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

اسلامی‌سازی علوم انسانی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: غرب برای ترویج فرهنگ خود در علوم انسانی تلاش می‌کند به همین علت باید اسلامی‌سازی علوم انسانی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.
اسلامی‌سازی علوم انسانی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب اسلامی آموزه‌های اسلامی در دانشگاه‌ها مورد بی‌توجهی قرار می‌گرفت، اظهار کرد: علوم انسانی اسلامی باید در دانشگاه‌ها ترویج یابد تا دانشجویان بتوانند با آموزه‌های مورد نظر اسلام آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از اصطلاحات رایج در زبان فارسی از عرب زبانان گرفته شده است، اضافه کرد: غرب برای ترویج فرهنگ خود در علوم انسانی تلاش می‌کند به همین علت باید اسلامی‌سازی علوم انسانی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بسیاری از علوم کنونی جامعه بشریت توسط مسلمانان تولید شده است، خاطرنشان کرد: معنویت اخلاق و اعتقاد اسلام باید سرلوحه دانشجویان باشد.

وی انقلابی بودن حوزه و دانشگاه را از لازمه‌های تحقق اهداف نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: ایران قبل از انقلاب اسلامی مورد تاثیر استکبار جهانی بود به همین علت تبعیت از دنیای غرب سرلوحه مردم قرار داشت اما بعد از انقلاب مردم توانستند به استقلال لازم در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی و دینی برسند.

آیت‌الله نوری همدانی تفکیک جنسیتی را از اولویت‌های مورد نیاز دانشگاه‌ها برشمرد و ادامه داد: مسؤولان وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری باید نسبت به تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcirvap.t1avv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما