سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : 26542
باز هم مشکل سرویس مدارس

آموزش و پرورش قم صورت مسئله را پاک کرد!

عباس اصفهانیان
قم نيوز : قم نیوز: آموزش و پرورش قم به تازگی به مدارس ابلاغی مبنی بر عدم مسئولیت این اداره کل در مورد سرویس مدارس کرده است، ابلاغی که خانواده ها را در نگرانی فرو برده است.
آموزش و پرورش قم صورت مسئله را پاک کرد!
سرویس جامعه و سیاست قم نیوز: "خانواده گرامی! به اطلاع می‌رساند بر اساس ابلاغ آموزش و پرورش درسال تحصیلی جدید این آموزشگاه هیچگونه مسئولیتی در مورد سرویس فرزند شما نخواهد داشت لذا از هم اکنون و قبل از ثبت نام در این مورد پیش بینی‌های لازم را..."

این جملات نمونه ای از پیامک‌های مشابهی است که در این روزهای گرم تابستان والدین دانش آموزان قمی دریافت می‌کنند و باعث نگرانی آنان می‌شود.

گویا حادثه ای که سال گذشته برای چند دانش آموز دختر آموزشگاه فرزانگان قم درجریان واژگونی سرویس مدرسه‌شان رخ داد ومنجر به فوت یک دانش آموز ۱۴ ساله شد و انتقاداتی که این حادثه به دنبال داشت باعث شده سازمان آموزش و پرورش استان امسال از اساس، قید سرویس مدارس را بزند و به قولی برای حل مسئله، صورت آن را از بیخ و بن پاک کند!

گواه این موضوع آنکه مدیرکل آموزش و پرورش قم اوایل امسال درجلسه شورای شهر گفته بود:" آموزش و پرورش توانایی نظارت بر سرویس مدارس را ندارد من نمی‌توانم به مدیر یک مدرسه دخترانه بگویم با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت به دنبال سرویس مدرسه‌اش برود تا ببیند او چطور رانندگی می‌کند"

از طرف دیگر استاندار قم خرداد ماه گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر ضرورت ساماندهی سرویس مدارس گفته بود" از چهار ارگان آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی، شهرداری و شورای اسلامی شهر کمیسیونی تشکیل شود و در این رابطه برنامه ریزی کنند و آموزش و پرورش و نواحی آن، مسئول سرویس مدارس داشته باشند"

اما سئوالی که در این زمینه برای افکار عمومی به وجود می‌آید و لازم است مسئولین محترم به آن پاسخ قانع کننده بدهند این است که: شاید آموزش و پرورش و مدارس از نظر قانونی و شرح وظایف سازمانی، مسئولیتی در مورد رفت و آمد دانش آموزان نداشته باشند اما آیا برداشتن همان نظارت نصف ونیمه ای که مدیران دلسوز مدارس بدون هیچ چشمداشتی تا کنون بر رانندگان و سرویس‌ها داشته‌اند مشکلات را حل می‌کند یا بر آن می‌افزاید؟

صد البته جواب این سئوال از نظر مردم روشن است: رها کردن خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها به یقین باعث افزایش حوادث و تلفات خواهد شد.

والدینی که تا سال گذشته تحصیلی برای آرامش خاطر خود و حفظ سلامت فرزندانشان در مسیر پر خطر مدرسه، کلیه هزینه‌های اعلام شده برای سرویس از طرف مدارس را که البته مربوط به آژانس‌ها و شرکت‌های حمل و نقل مسافر وحتی گاهی اجحاف گونه هم بوده ، بدون کم و کاست پرداخت کرده‌اند از آموزش و پرورش توقع دارند همان طور که فراتر از وظایف اداری خود در فصل تابستان در زمینه اسکان فرهنگیان کشور در مدارس استان فعالیت می‌کنند در این مورد نیز خدمات و نظارت خود را قطع نکنند و باعث سرگردانی خانواده‌ها نشوند.

از طرف دیگر شنیده شده که هزینه‌های سرویس مدارس امسال به گونه ای از سوی مسئولین ذیربط تنظیم شده که به قول معروف برای رانندگان و شرکت‌ها با توجه به افزایش بهای بنزین و... صرف نمی‌کند خودروهای خود را به سرویس مدرسه اختصاص دهند مضافاً اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی هم آنان را ملزم به سوار کردن حداکثر ۴ دانش آموز نموده و در مجموع همه این عوامل دست به دست هم داده تا در سال تحصیلی جدید شاهد هرج و مرج واحتمالا حوادث و اتفاقات ناخوشایندی باشیم.

بر این اساس به نظر می‌رسد لازم است مسئولین ذیربط اعم از استاندار، شورای شهر،تاکسی رانی، شورای ترافیک ، آموزش و پرورش،پلیس راهور و فرمانداری قبل از وقوع اتفاقات پیش بینی نشده تدبیر به خرج داده واین معضل را برطرف کنند.

https://qomnews.ir/vdcirwar.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما