شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : 34732
آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد

معرفی الگوهای صحیح در مسائل دینی به نسل جوان

قم نيوز : قم نگار: یکی از مراجع تقلید گفت: فعالیت‌های مربیان اثرگذاری بالایی دارد و جوانان از رفتار شما به عنوان مربی الگوبرداری کرده و امور دینی را رعایت می‌کنند.
معرفی الگوهای صحیح در مسائل دینی به نسل جوان
به گزارش قم نگار، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از ورزشکاران اظهار کرد: افرادی در بین بشر هستند که خداوند آنها را با امتیازاتی حجت قرار می‌دهد، بنابراین نفوذ کلام در آنها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد در پست‌ها و منصب‌های مختلف قرار دارند، کلام و بیان این افراد در طبقات مختلف جامعه نافذ و اثرگذار می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به تبلیغ دین توسط افراد مختلف، گفت: خداوند این امتیاز را به برخی افراد می‌دهد تا ضمن اینکه برنامه خود را اجرا می‌کنند و هنر خود را به دیگران تعلیم و تعلم می‌دهند، در چارچوب دین و آنچه خداوند اجازه داده، به انجام امور بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: استادان باید به شاگردان خود بگویند شما روزی در این رشته مهارت به دست می‌‌آورید، بنابراین باید مواظبت کنید تا این هنر را در چارچوب امر خدا قرار دهید و از این محدوده بیرون نروید.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: خداوند مقام و جایگاه‌هایی به افراد مختلف می‌دهد، بنابراین باید از او بخواهیم علم و هنر خود را بر اساس خواسته خداوند به کار بگیریم.

وی خطاب به ورزشکاران شرکت کننده در این دیدار گفت: از واجبات خدا کوتاهی نکنید و از امور حرام دوری کنید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اکنون علاوه بر منصب مربی‌گری رسالتی در اختیار شما است به گونه‌ای که افراد از رفتار و عمل شما درس می‌گیرند، بنابراین در هنر و برنامه خود باید رسول من رب العالمین باشید تا افراد ضمن استاد و هنرمندی در ابعاد دینی از شما الگوگیری کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های شما اثرگذاری بالایی دارد و جوانان از رفتار شما به عنوان مربی الگوبرداری کرده و امور دینی را رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdciryap.t1a5p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما