شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : 26722

همایش بین المللی سفیران کریمه در قم برگزار می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری همایش بین المللی معصومه شناسی با عنوان ˈسفیران کریمهˈ در راستای معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) در دهه کرامت خبر داد.
همایش بین المللی سفیران کریمه در قم برگزار می شود
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب با بیان اینکه برگزاری همایش سفیران کریمه به منظور الگوسازی و ترویج فرهنگ فاطمی با محوریت حرم مطهر است، اظهار کرد: بدیهی است که انجام نشست های بین المللی ترویج فرهنگ ناب اسلامی را در سراسر جهان در پی خواهد داشت.

وی افزود: از مهمترین محورهای مطرح شده در این همایش می توان از نسب شناسی و ولادت، حیات طیبه و شهادت، میراث حدیثی، حضرت معصومه(س) و معصومین(ع)، آداب و شرح زیارت، تاریخچه حرم، حرم پس از انقلاب اسلامی، امامزادگان مدفون در حرم مطهر، ستارگان حرم، ساختار مذهبی اجتماعی قم در هنگام ورود حضرت، نقش حضرت معصومه در گسترش تشیع و فضائل و کرامات این بانو نام برد.

وی به مهمترین دستاوردهای این همایش اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ فاطمی و اهل بیت(ع) در سراسر جهان، معرفی حضرت معصومه(س) و حضرت فاطمه(س) به عنوان الگوی زن مسلمان و آزاده در جهان، معرفی آستان مقدس به عنوان محور نشردهنده معارف اهل بیت(ع) در عالم و معرفی ظرفیت ها و معرفی قم به عنوان مرکز نشر معارف و ام القرای مکتب اهل بیت(ع) به سراسر جهان از جمله دستاوردهایی است که در پی برگزاری این همایش حاصل می شود.

فاطمی نسب خاطرنشان کرد: این همایش از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) و با همکاری مجمع جهان اهل بیت(ع) و مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی برگزار می شود.

وی با اشاره به سخنرانی حجج اسلام والمسلمین علی نظری منفرد، محمد جواد طبسی و مهدی انصاری قمی در این همایش، گفت: این همایش در روز دوشنبه، دهم شهریور ماه سال جاری در سالن شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قم برگزار می شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciryar.t1aqr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما