يکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 42102
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم خبر داد

نصب 20 هزار صندوق فروش مکانیزه در واحدهای صنفی قم

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم گفت: قرار است که 20 هزار صندوق فروش مکانیزه در اختیار واحدهای صنفی استان قرار گیرد.
نصب 20 هزار صندوق فروش مکانیزه در واحدهای صنفی قم
به گزارش قم نیوز، سید ابراهیم صحفی امروز با اشاره به رشد واحدهای بدون پروانه در استان قم اظهار کرد:‌ به دلیل مشکلات قضایی چند ماه پیش واحد ساماندهی و پلمب اتاق اصناف استان قم تعطیل شد که این مسأله موجب رشد قارچ گونه واحدهای بدون پروانه در سطح این استان شد.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم ادامه داد:‌ حدود 10 هزار واحد صنفی بدون پروانه در استان وجود دارد که ما حدود 6 هزار واحد از آن‌ها را شناسایی کردیم،‌ واحدهای بدون پروانه مشکلاتی همچون ارزان فروشی،‌ گران فروشی و توزیع کالای غیر استاندارد و قاچاق را در سطح استان قم به وجود آوردند.

رئیس اتحادیه بنکداران و عمده فروشان استان قم افزود:‌ واحدهای بدون پروانه چون تعهدی نسبت به جایی ندارند،‌ کالای قاچاق را به راحتی در سطح استان قم به فروش می‌رسانند و اتاق اصناف روی این واحدها کنترلی ندارد،‌ این در حالی است که صاحب یک واحد صنفی با پروانه توسط اداره اماکن و اتحادیه‌اش مورد شناسایی و بررسی قرار می‌گیرد تا صلاحیت او برای دریافت پروانه کسب تأیید شود.

صحفی با اشاره به تاکید مسئولان استان قم بر برخورد با واحدهای بدون پروانه اظهار کرد:‌ با تاکیدات مسئولان استان به دنبال راه اندازی دوباره واحد پلمب اتاق اصناف هستیم که امیدواریم طی هفته‌های آتی این واحد دوباره راه اندازی شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم ادامه داد:‌  همچنین ما با همکاری نیروی انتظامی به دنبال شناسایی و بازرسی خودروهای پخش کالا،‌ مغازه‌ها،‌ انبارها و واحدهای صنفی بدون مجوز هستیم تا با عرضه کالاهای غیرمجاز به خصوص قاچاق در استان قم مبارزه کنیم.

رئیس اتحادیه بنکداران و عمده فروشان استان قم افزود:‌ ما به شدت پیگیر این هستیم که بازرسی از واحدهای صنفی و خودروهای توزیع کالا را در استان قم تشدید کنیم تا جلوی توزیع و عرضه کالای قاچاق را در این استان بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد گشت‌های بازرسی با همکاری نیروی انتظامی هستیم تا خودروهای پخش غیرمجاز را شناسایی و توقیف کرده و سپس آن‌ها را به پارکینگ انتقال بدهیم، هم اکنون تعداد زیادی خودروی پخش کالا به صورت غیرمجاز در سطح شهر قم فعالیت می‌کنند.

صفدری با اشاره به واحدهای بدون پروانه در استان قم اظهار کرد: ما شاهد وجود تعداد زیادی واحد بدون پروانه در صنوف مختلف استان قم از جمله مواد غذایی، پوشاک و کفش هستیم.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم ادامه داد:‌ اخیراً نهضت مبارزه با کالای قاچاق در سطح کشور آغاز شده که این کار خوبی است تا کالای قاچاق در کشور ریشه کن شود، باید این طرح ادامه پیدا کند تا فروشندگان جرات خرید و عرضه کالای قاچاق را نداشته باشند و مردم بیشتر به سراغ کالای داخلی بروند.

رئیس اتحادیه بنکداران و عمده فروشان استان قم افزود:‌ ما در بحث قاچاق به دنبال برخورد با کاسبان خرد نیستیم، بلکه هدف ما برخورد با توزیع کنندگان بزرگ کالای قاچاق در سطح استان است و در این راستا به دنبال کشف و برخورد با خودروهای پخش و انبارهای کالاهای قاچاق در استان قم هستیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcirza5.t1aru2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما