يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 30132
قم نیوز از حضور ۶ هزار جوان قمی در دوره‌های آموزشی هلال احمر گزارش می‌دهد

این آبی و قرمزها درس زندگی می‌آموزند

قم نيوز : قم نیوز: جمعیت هلال احمر استان قم چندین کنگره دختر آفتاب، باران غدیر، سوگواره هلال سرخ را برگزار کرده و حدود ۶ هزار نفر از جوانان قمی در کلاس‌های آموزشی همگانی، تکمیلی و تخصصی شرکت کرده‌اند.
این آبی و قرمزها درس زندگی می‌آموزند
به گزارش قم نیوز، با لباس سفید که روی آن عکسی از هلال قرمز خودنمایی می‌کند ایستاده است و با لبخند مشغول صحبت با یکی از شهروندان است.

اینان جوانان جمعیت هلال احمر هستند که در هر سانحه و حادثه‌ای سعی می‌کنند به مردم کمک کنند و بدون در نظر گرفتن خطر در حال خدمت‌رسانی هستند.

پرچم سفید با هلالی قرمز را بارها شاید مشاهده کرده باشید، این پرچم نمادی از سازمان غیردولتی و انسان دوستانه هلال احمر است که از سال ۱۳۰۱ خورشیدی فعالیت خود را آغاز کرد.

محمد گلفشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به فعالیت‌های سال گذشته این جمعیت می‌گوید: در سال گذشته جمعیت هلال احمر استان قم چندین کنگره برگزار کرد که از جمله این کنگره‌ها می‌توان به کنگره‌های دختر آفتاب، باران غدیر، سوگواره هلال سرخ اشاره کرد.

وی در ادامه اضافه می‌کند: در سال گذشته حدود ۶ هزار نفر از جوانان قمی در کلاس‌های آموزشی همگانی، تکمیلی و تخصصی شرکت کرده‌اند.

بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم تفاهم‌نامه‌ای نیز میان جمعیت هلال احمر استان و حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران منعقد شده است که بر اساس این تفاهم‌نامه تمام خادمین این دو مکان مقدس زیرپوشش آموزش‌های امدادی قرار می‌گیرند.

گلفشان معتقد است فعالیت‌های مجموعه جمعیت هلال احمر را در مناسبت‌ها بیشتر مشاهده کنیم به گونه‌ای که فعالیت گروه‌های امدادی هلال احمر در ایام نوروز، ایام محرم و صفر بیش از دیگر ایام به چشم می‌خورد.

در ایام نوروز اگر سری به خیابان‌ها و ورودی‌های شهر می‌زدیم به طور قطع ایستگاه‌های امداد و اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر را مشاهده می‌کردیم که هر یک به گونه‌ای سعی داشتند به مردم و مسافران خدمات رسانی داشته باشند.

با توجه به تمام این فعالیت‌ها باید روزی باشد تا بتوانیم از تمام تلاش‌های مجموعه جمعیت هلال احمر تقدیر و تجلیل کرد.

هر ساله روز هجدهم فروردین ماه روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامیده می‌شود تا به این وسیله از خدمات و اقدامات موثر و امدادی این سازمان انسان‌دوستانه تقدیر و تشکری صورت گیرد و در کشور ما یک هفته به پاسداشت این نهاد اختصاص یافته است.

با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است، هر مجموعه ویژه برنامه‌های خاصی برای هفته هلال احمر دارد.

در حوزه جوانان هلال احمر استان قم برنامه‌های شامل برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات رفاقت مهر، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری دوره‌های آموزشی امداد، اهدای گل به پرسنل جمعیت و تبریک هفته هلال احمر، غبارروبی مزار شهدا، حضور اعضا در نماز جمعه، برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شوراهای اجرایی و دبیران، برگزاری مرحله استانی مسابقات دادرس در هشت رشته، برگزاری کارگاه آموزشی امدادی ویژه سرتیم‌های دانش‌آموزی، برگزاری اختتامیه و تقدیر از فعالان طرح نوروزی، برگزاری مسابقات کشوری قرآن و عترت، برگزاری کنگره اخلاق و کرامت انسانی با محوریت تکریم والدین در هفته هلال احمر برگزار خواهد شد.

در حوزه امداد نیز برنامه‌های نظیر رژه تیم‌های امدادی، دوره تخصصی حمایت روانی، گردهمایی امدادگران خواهر، مسابقه کتاب‌خوانی، رونمایی از خودروی ارتباطات، برپایی نمایشگاه اقلام و تجهیزات امدادی، برپایی چادر آموزش امداد و مسابقه امدادی در بوستان نرگس، اعزام کاروان آموزشی در بخش‌های استان، اردوی امدادگران برادر، همایش تجلیل از خادمین طرح امداد و نجات نوروزی و اجرای مانور امدادی در بخش‌های استان برگزار خواهد شد.

بنا به گفته گلفشان، کنگره ملی چند رسانه‌ای اخلاق و کرامت انسانی با محوریت تکریم والدین یکی از برنامه‌های هلال احمر استان قم است که از ۱۷ ربیع این کنگره آغاز شده است و در روز ۲۴ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های شهرداری اختتامیه این برنامه با حضور افرادی چون نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و رئیس جمعیت هلال احمر کشور برگزار خواهد شد.

اما در این میان دیدار ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان قم با رئیس جمهور دولت تدبیر و امید شاید حائز اهمیت باشد.

سمیه تاجر یکی از جوانان قمی است که دو سال است به عضویت جمعیت جوانان هلال احمر درآمده و معتقد است که در این مدت توانسته‌ آموزش‌های امدادی بسیاری را پشت سر بگذارد.

وی می‌گوید: خوشبختانه جمعیت هلال احمر استان قم برنامه‌های متنوع مختلفی برای جوانان دارد و جوانان می‌توانند با ثبت نام در این کلاس‌ها هم آموزش‌های امدادی را فرا بگیرند و هم در اردوهای که جمعیت هلال احمر برگزار می‌کند شرکت کنند.

احمد فراهانی نیز یکی دیگر از جوانان جمعیت هلال احمر است که هر سال در برنامه‌های مختلف ایام نوروز و ایام محرم شرکت می‌کند و می‌گوید: حضور در ویژه برنامه‌های نوروزی و ایام محرم و صفر را دوست دارم و از آنجایی که ۶ سال است به عضویت هلال احمر درآمده‌ام هر سال در این برنامه شرکت می‌کنم و خوشحالم که به هموطنان خود کمک می‌کنم.

هدی ذاکری نیز که به تازگی در کلاس‌های امدادی جمعیت هلال احمر شرکت کرده می‌گوید: هدف من از شرکت در کلاس‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آشنایی با کمک‌های اولیه و خدمت رسانی به خانواده و دوستانم بوده است.

اما این پایان فعالیت‌های آبی پوشان و قرمز پوشان جمعیت هلال احمر استان قم نیست و آنها باز هم در امر خدمت رسانی به مردم حضور فعال خواهند داشت و با لبخند و لحنی مهربان پاسخگوی سئوالات ما خواهند بود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcirzap.t1aup2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما