دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 50112
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئيس مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم:

فطر عيد سلامتي و بازگشت به فطرت اصلي بشريت است

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئيس مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: فطر عيد سلامتي و بازگشت به فطرت سالم و اصلي بشريت است و عيد فطر ابعاد مختلفي دارد كه بايد به تمام ابعاد آن توجه كرد.
فطر عيد سلامتي و بازگشت به فطرت اصلي بشريت است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حسین بنیادی، ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: پس از یک ماه روزه‌داری و ضیافت الهی عید فطر معنی خاصی دارد و می‌توان بیان کرد فلسفه ماه رمضان و عید فطر به یکدیگر گره خورده است.

 وی خاطرنشان کرد: عید فطر در مذهب تشیع شبیه آنچه در مراسم حج وجود دارد دارای ابعاد معنوی، اجتماعی و سیاسی است.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه علاوه بر خودسازی و خداشناسی در عید فطر دشمن‌شناسی نیز وجود دارد گفت: فطر عید سلامتی و بازگشت به فطرت سالم و اصلی بشریت است بنابراین لازم است به همه ابعاد این عید توجه شود.

بنیادی عنوان کرد: نماز عید فطر شکوه و عظمت اسلام و مسلمین را نشان می‌دهد در حقیقت نماز عید فطر نماز بندگی خالصانه در پیشگاه خدای متعال و آماده کردن انسان برای یک سال بندگی خالص و با خدا بودن است.

وی با بیان اینکه عید فطر نمونه‌ای بزرگ از سرور درونی برای بندگان خاص خدا است گفت: کسانی که توانستند خود را از محرمات دور کنند و به قرب الهی برسند این شور و خوشحالی را دارند در قنوت نماز عید فطر این قرب به خدا به خوبی مشاهده می‌‌‌شود.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به پرداخت زکات فطره به عنوان یکی از واجبات ماه رمضان عنوان کرد: از طرفی بعد اجتماعی عید فطر مطرح است که رسیدگی به فقرا و نیازمندان را شامل می‌شود بنابراین زکات فطره تنها اهمیت عبادی ندارد بلکه اهمیت اجتماعی دارد.

وی عنوان کرد: امروز جامعه بیش از ایام و سال‌های گذشته به سنت الهی زکات احتیاج دارد بنابراین لازم است مؤمنان پیش از آنکه نماز عید فطر را اقامه کنند زکات خود را به دست فقرا یا کسانی‌که زکات فطره را جمع‌آوری می‌کنند برسانند.

بنیادی یادآور شد: به واسطه پرداخت زکات جامعه‌ای بر اساس عدالت اجتماعی ایجاد می‌شود به شرطی که مسلمانان و مؤمنان نسبت به پرداخت زکات حساس باشند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcirzaw.t1auz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما