دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : 26920
آخرین وضعیت کادر فنی صبای قم:

انتخاب سرمربی جدید صبا در گرو تشکیل جلسه هیئت مدیره

قم نيوز : قم نیوز:پس از کناره گیری سرمربی تیم فوتبال صبای قم از سمت خود ، به نظر می رسد انتخاب سرمربی جدید صبا در گرو تشکیل جلسه هیئت مدیره این باشگاه است.
انتخاب سرمربی جدید صبا در گرو تشکیل جلسه هیئت مدیره
به گزارش  قم نیوز، در حالی که حدود ۴۸ ساعت از استعفای عجیب و غریب صمد مرفاوی از هدایت تیم فوتبال صبای قم می‌گذرد گمانه زنی‌ها در مورد مربی جدید نماینده قم در لیگ بر‌تر فوتبال آغاز شده اما هنوز هیچ گزینه‌ای به طور جدی مطرح نیست یا حداقل رسانه‌ها از آن باخبر نشده‌اند.

دلیل غیرقابل هضم مرفاوی برای استعفا

مرفاوی در نشست خبری پایان بازی با راه آهن پس از پایان صحبت‌هایش در مورد بازی، اعلام کرد که از مربیگری صبا کناره گیری کرده و تصمیمی مبنی بر تغییر تصمیمش ندارد و به کار در صبا ادامه نمی‌دهد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر دلیل استعفایش گفت: به دلیل رفت و آمد بین قم و تهران از مسئولیتم کناره گیری کردم و بیش از این نمی‌توانم این مسیر را بروم و بیایم و هم برای من و هم خانواده‌ام سخت است.

سرمربی صبا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما که شرایط را می‌دانستید پس چرا پذیرفتید که سرمربی صبا شوید بیان کرد: آن روز پذیرفتم اما اشتباه کردم و بیش از این برای من مقدور نیست و هیچ برنامه‌ای هم برای ادامه همکاری با صبا ندارم.

مرفاوی افزود: پس از بازی با ساکت الهامی صحبت کردم و قرار شد که در تصمیمی مشترک به کارمان در صبا خاتمه دهیم.

صمد مرفاوی در شرایطی از سمت خود استعفا کرده که از چند روز پیش موج اعتراض در بین تعدادی از بازیکنان صبا مبنی بر خستگی آن‌ها از سفر بین قم و تهران ایجاد شده بود و با این وصف، عجیب است که بازیکنان و مربیانی که قرار داد حرفه‌ای می‌بندند چرا چنین رفتارهای غیر حرفه‌ای از خود بروز می‌دهند.

مربی صبا با علم به اینکه صبا در قم استقرار می‌یابد به قم آمد و هدایت صبا را در دست گرفت و البته هرگز زیر بار اسکان در قم نرفت.

استعفای مرفاوی و واکنش‌ها

خبر کناره گیری صمد مرفاوی از هدایت صبا واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت چنان که پس از ابراز بی‌اطلاعی عباس جهان بینی مدیر عامل صبا، رضا جعفری مدیر امور رسانه‌ای باشگاه صبای قم و ناصر بختیاری‌زاده مربی تیم صبا نیز نسبت به این مطرح شدن قبلی این موضوع، ابراز بی‌اطلاعی کردند.

محسن بیات کاپیتان تیم فوتبال صبای قم این استعفا را شوک آور دانست و اظهار کرد: در این برهه از زمان تیم صبا به مرفاوی احتیاج دارد و همه مسئولان شهر قم باید برای بازگشت این مربی تلاش کنند.

پیروز قربانی مدافع صبا که اختلافاتش با مرفاوی در یکی دو هفته اخیر نمایان شده و در بازی با راه آهن هم از فهرست ۱۸ نفره بیرون گذاشته شد گفته است: خارج کردن من از فهرست ۱۸ نفره کار درستی نبود. با این حال این تصمیمی بود که مرفاوی گرفت.

او در مورد اینکه گفته می‌شد در دو هفته اخیر با مرفاوی قهر بوده است تاکید می‌کند: من بچه نیستم که قهر کنم و دنبال این چیز‌ها نیستم و باز هم می‌گویم که دلیل بازی نکردنم را نمی‌دانم و در مورد استعفای مرفاوی هم نظری ندارم.

هادی شکوری مدافع صبا که در بازی با راه آهن یک گل زد و یک پنالتی هم داد اظهار کرده است: همه ما شوکه شدیم و بعد از نشست خبری مرفاوی متوجه این قضیه شدیم، شاید یکسری از مشکلات درون خانوادگی باعث شده تا صمد این تصمیم را بگیرد اما به نظرم باید باشگاه هر چه زود‌تر تدبیری به کار گیرد و نگذارد که این اتفاق رخ دهد چون تازه هفته هفتم را پشت سر گذاشتیم و تازه تفکرات مرفاوی در حال پیاده شدن در تیم است. اگر او برود تیم ضرر می‌کند.

جانشین مرفاوی کیست؟

باشگاه صبا هنوز به طور رسمی اعلام نکرده که با تصمیم مرفاوی مبنی بر استعفا موافقت می‌کند یا خیر و در چنین شرایطی طبیعی است که نامی از هیچ گزینه‌ای برده نشود.

گزینه سرمربی بومی، گزینه‌ای بود که پس از کناره گیری مرفاوی در برخی محافل مطرح شد و به نظر می‌رسید ناصر بختیاری‌زاده مربی چند سال اخیر صبا دارای بخت مناسبی برای جانشینی مرفاوی باشد.

با این وجود برخی منابع آگاه خبر داده‌اند که بعید است مسئولان باشگاه صبا ریسک سپردن هدایت صبا به بختیاری‌زاده یا هر مربی بومی دیگری را بپذیرند و بدین ترتیب، گزینه مربی بومی برای نیمکت صبا به سمت منتفی شدن پیش می‌رود البته مشروط بر اینکه در دو سه روز آینده اتفاق جدیدی رخ ندهد.

تشکیل جلسه هیئت مدیره و اتخاذ تصمیم نهایی

گفته می‌شود عباس جهان بینی مدیر عامل باشگاه صبای قم و اکبر غمخوار رئیس هیئت مدیره صبا به همراه سایر اعضای هیئت مدیره این باشگاه روز دوشنبه در قم تشکیل جلسه می‌دهند تا در مورد آینده نیمکت صبا گفت‌و‌گو کنند.

احتمالا جهان بینی همراه با اسامی چند گزینه به این نشست می‌رود و پیش بینی می‌شود خروجی این جلسه، تایید کناره گیری مرفاوی و سپس اختیار تام به جهان بینی برای مذاکره و انتخاب سرمربی جدید صبا باشد.

جهان بینی اخیرا در گفت‌و‌گویی از بی‌اطلاعی از تصمیم مرفاوی سخن گفته و اعلام کرده، باشگاه صبا تلاش می‌کند مرفاوی را برگرداند و در غیر این صورت، هیئت مدیره، تصمیم گیرنده نهایی در مورد سرمربی جدید تیم است.

با این اوصاف، بعید به نظر می‌رسد باشگاه صبا در باطن، میل چندانی به اینکه زیر بار درخواست‌های مرفاوی برود داشته باشد و باید منتظر حضور یک مربی جدید و احتمالا نامدار از بین گزینه‌های بیکار، بر روی نیمکت صبا باشیم البته اگر این گزینه هم قم را برای اسکان نامناسب نداند.

گزارش از حامد اسماعیلی

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdciu3ar.t1aqr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما